Sleva, ale bez slevy. Zákazník ošizen, padaly pokuty. Pro Albert, Lidl i Kaufland

07.07.2024 18:00 | Analýza

Obchodníci i v letošním roce opět porušovali povinnosti při poskytování slev a výjimkou nebylo ani to, že se supermarkety snažily ošálit své zákazníky formou tzv. „falešných slev“. Právě této časté praktiky, kterou – jak již dříve upozornily ParlamentníListy.cz – využíval například supermarket Albert, když nabízel kupříkladu prací kapsle v 62 % „akci“, jež ve skutečnosti naopak o 8 % zdražil, si povšimla též Česká obchodní inspekce (ČOI). A začala konat. Albertu přišly dvě pokuty po 400 tisících a třetí 350 tisíc, Kaufland dostal pokutu 570 tisíc korun. A 400 tisíc musí zaplatit za porušení pravidel pro poskytování slev taktéž Lidl. A zdaleka to není konec. Pochybení vloni ČOI zjistila při každé druhé kontrole.

Sleva, ale bez slevy. Zákazník ošizen, padaly pokuty. Pro Albert, Lidl i Kaufland
Foto: Radek Kotas
Popisek: Akce na Coca Colu v Albertu (leden 2024)

I v prvním čtvrtletí letošního roku se měla ČOI setkávat nadále s tím, že prodejci v mnoha případech neplnily povinností vyplývajících prodávajícím ze zákona o ochraně spotřebitele, při nabídce a prodeji zboží v souvislosti s poskytováním slev. V rámci kontrolní akce realizovala ČOI 477 kontrol a porušení právních předpisů bylo zjištěno hned při 178 kontrolách (37,32 %).

Ze zjištění Česká obchodní inspekce vyplývá neradostné zjištění, že čeští obchodníci stále chybují při poskytování slev a někteří se dokonce snaží i nadále formou „falešných slev“ své zákazníky klamat. Ti pak koupí ve „slevě“, která ve skutečnosti slevou není zboží za stejné peníze jako normálně či dokonce ještě dráže, než kolik stálo před touto „slevou“.

„Kontroly byly zaměřeny na prodávající v rámci celé tržní sítě včetně internetových obchodů. Cílem kontrolní akce bylo ověřit správnost informací o ceně výrobků, u kterých prodávající deklaroval slevu. Vyčísleny jsou pouze dosud ukončené kontroly. Nejčastějším zjištěním bylo porušení § 12a zákona o ochraně spotřebitele, týkající se informace o slevě a též údaje o nejnižší ceně, za kterou byl výrobek prodáván v době 30 dnů před poskytnutí slevy. Tato povinnost, vztahující se k informaci o slevě, byla porušena celkem v 74 případech,“ informovala Česká obchodní inspekce, co byl nejčastější prohřešek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kotas

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Tak si zapějme......., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseZvedava124 , 07.07.2024 18:51:15
s Matuškou ceny jsou stálé a lidi se maj. Chtěli jsme demokracii a čeho že se nám dostalo . Okrádání ve velkém z ciziny i domácími. Dříve okrádal řezník, zelinář a a dnes už každý i právník, soudce, a hlavně pětikolka ve jménu vítězství Ukrajiny a jejich Banderovců.

|  12 |  0

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…