Po čtyřech letech v opozici jste se vrátil zpět do čela radnice. Co podle vás mělo vliv na výsledek voleb? Čemu přičítáte svůj úspěch?
Občanské sdružení Pro Region Břeclav, za které jsem kandidoval v několika minulých komunálních volbách, tyto volby vždy vyhrálo. Před čtyřmi lety se našim „konkurentům“ podařilo spojit se a vytvořit relativně nefunkční koalici, jejíž následné působení na radnici nebylo příliš úspěšné. Občané našeho města dali tedy najevo, že si přejí změnu ve vedení města, ke které nakonec došlo.
Čeho byste chtěl jako starosta v následujících čtyřech letech dosáhnout tak, abyste své působení na radnici považoval za úspěšné?
Chci se především zabývat problémy, které obyvatele města nejvíce tíží, tedy dopravou, bezpečností a zaměstnaností. Je zřejmé, že tyto obsáhlé problémy nelze vyřešit „s konečnou platností“, ale dílčích úspěchů lze jistě dosáhnout.
Co chcete dělat jinak než váš předchůdce?
Především nechci politikařit, intrikovat, zastrašovat a kriminalizovat. Řízení města naší velikosti není o politice, ale o řešení každodenních běžných problémů, tedy o práci, kterou chci vykonávat naplno, bez dalších doplňujících funkcí.
V Břeclavi s největší pravděpodobností držíte rekord v povolebním vyjednávaní. O koalici bylo jasno už v noci po skončení voleb, kdy jste se dohodli s ČSSD a s hnutím ANO. Co podle vás mělo největší vliv na tak hladký průběh vyjednávání?
S koaličními partnery nás nespojuje pouze průnik volebních programů, ale především lidské vazby a respekt jeden k druhému. Na spolupráci jsme byli rámcově dohodnuti již před volbami s tím, že výsledek voleb nám umožnil koalici sestavit rychle a bez větších problémů.
I uvnitř koalice může dojít v průběhu vládnutí k neshodám. Kde podle vás budou největší třecí plochy?
K třenicím či neshodám jistě dojít může, racionálně uvažující lidé se však většinou dokážou dohodnout, zatím se kolizní situace nerýsují.
V jakém stavu se nacházel úřad starosty, který jste přebíral po vašem předchůdci? Nemáte obavu, že na vás ze skříně vypadnou nějací „kostlivci“?
Nějací kostlivci již vypadli, nemyslím si však, že jich budou plné skříně.
Stavba obchvatu Břeclavi (silnice I/55) je zase o krok blíž. Ředitelství silnic a dálnic vybralo firmu, se kterou již uzavřelo smlouvu na majetkoprávní vypořádání stavby. S výběrem znalce začalo ŘSD již v září, jakmile vše dokončí, přistoupí k vlastnímu majetkoprávnímu vypořádání, tedy k samotnému výkupu pozemků pod budoucím obchvatem. Kdy by se podle vás mohlo začít stavět? A co by naopak mohlo stavbu zpozdit?
Výstavba obchvatu je velmi složitou záležitostí, kterou navíc město vzhledem k investorství státu nemá pevně v rukou. V současné době se intenzivně řeší tzv. kompenzační opatření z hlediska vlivu obchvatu na evropsky významné lokality. ŘSD již rétoricky posunuje termín zahájení výstavby na rok 2022, což pro nás jistě není dobrá zpráva. Město udělá vše pro to, aby se výstavba obchvatu stala reálnou možností, nikoliv pouze vizí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková