Jednotné přijímačky na střední školy, které začaly v pondělí 3. května, vyvolaly rozruch. První kritika se zvedla k podobě matematických testů, a to i od premiantů. Po ostrých testech se nemalá část studentstva shoduje, že byly viditelně složitější než loňské, a také neodpovídaly typově cvičným testům.
O flákání nemohla být řeč. Rozvírání nůžek
„Zase rodiče, co si myslí, že je všechno jednoduché, a proto hází deváťáky do jednoho pytle... Hnus...“ vyjádřila se studentka Adéla Pitrová ze skupiny Prváci 2021/2022. „Všichni v diskusi říkají, že jsme líní a blbí. Já jsem na matiku fakt dobrá, mám logické myšlení a doma jsme se s učitelkou učili 3krát týdně a stejnak jsem v pondělí napsala matiku na nějakých 20 bodů. A podobně na tom byla moje spolužačka, které to pálí taky opravdu dobře,“ svěřila se deváťačka Nicol Jakešová.
Rozmrzelou mládež totiž v diskusích smetává velká část veřejnosti výtkami o nedostatečné přípravě, lenosti a nezodpovědnosti. Studenti se snaží poukázat, že podle nich „Cermat vytvořil diametrálně jiný test, než které dává jako cvičné. Což podrazí všechny, kteří se připravovali hlavně podle Cermatu a jejich úloh.“
Údajná liknavost v přípravě je u těchto dětí v rozporu i s tím, co signalizovala zpráva vzdělávací společnosti Scio z výsledků dubnových Přijímaček nanečisto, v níž se psalo, že „žáci, kteří se letos připravují na přijímací zkoušky na gymnázia a střední školy, by mohli být lépe připraveni než v minulosti“. Dle poznatků Scio zde máme nezanedbatelnou část mládeže, která z covidové situace vytěžila dokonce komfortnější podmínky pro přípravu, než by měli v běžném školním režimu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš