Uhozený Bursík na rikše. Alarmisté nikdy nebudou mít dost, varuje ekonomka Šichtařová

16.08.2019 11:02 | Zprávy

To je uhozený! Ekonomka Markéta Šichtařová varuje, že požadavky ekologických aktivistů budou jen narůstat. Už teď se jí přitom zdá šílené, kam se svět dostal.

Uhozený Bursík na rikše. Alarmisté nikdy nebudou mít dost, varuje ekonomka Šichtařová
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ekonomka Markéta Šichtařová

Ekonomka Markéta Šichtařová varuje, že dnešní ekologičtí radikálové budou své požadavky stále více stupňovat. A to i v Česku

„Je to už dost šílené, kam se svět dostal. Alarmisté nebudou mít nikdy dost; čím víc dostanou, tím víc budou bít na poplach. A nenechte se mýlit, není to jen móda západní Evropy či Ameriky. Tahle epidemie proniká čím dál víc i k nám,“ napsala Šichtařová v komentáři na blogu iDNES.cz.

Připomněla, že to není tak dávno, co bývalý ministr životního prostředí Martin Bursík prohlásil, že auta se spalovacími motory budou muset jednoho dne z Prahy zmizet. Dnešní zásobovací vozy jednou nahradí zásobovací kola, dopravní prostředky bez emisí. Šichtařová jak první, tak druhý nápad považuje za uhozené.

„Kola místo dodávek už mají v Indii. Říkají jim rikšové. Kdyby mi někdo před lety řekl, že naším vzorem bude Indie, nevěřila bych. Ale co už... když vzorem ve výběru daní nám může být Chorvatsko? Čím míň rozvinutá země, tím zjevně pro české politiky větší inspirace,“ kroutila hlavou dáma.

Pokud by chtěli ekologičtí aktivisté a zelení politici Praze opravdu pomoct, postarali by se např. o dokončení městského okruhu a o postavení minimálně jedné další trasy metra. To by pohyb lidí po Praze usnadnilo, v centru města by jezdilo méně aut a ve městě by se líp dýchalo. Jenže ekologičtí aktivisté takhle podle Šichtařové v duchu svého fanatismu neuvažují.

Místo toho prý komplikují život automobilkám.

„Představa zelených, že elektrická auta jsou ekologická, je naivní. Dřív plundrovali planetu producenti ropy, teď to budou producenti lithia a kobaltu. Auto patří k modernímu člověku. Je výdobytkem civilizace. Pokud Bursík & spol. uspějí, nebude Praha o to lepším městem. Myšlenka, že do města je vítán jen ten, kdo auto nemá, povede k tomu, že město nasaje víc chudých lidí, zatímco vyšší a střední třída ho opustí. Vznikne chudé ghetto s rikši,“ uzavřela Šichtařová.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky

V tom s vámi naprosto souhlasím. Můžete mi ale teda vysvětlit, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. PS: Kritizujete Kupku, ale objektivně nemyslíte, že je to jeden z mála ministrů, co rozumí tomu, co dělá ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Podezřelé. Světoznámá agentura Reuters dostala 300 mil. dolarů. Od těch, kdo šli po Muskovi

17:55 Podezřelé. Světoznámá agentura Reuters dostala 300 mil. dolarů. Od těch, kdo šli po Muskovi

Bidenova administrativa zaplatila 300 milionů dolarů tiskové agentuře Reuters, aby se zaměřila na po…