Levicová opozice zavedení lékařských nadstandardů trvale kritizuje, ale pacienti podle všeho mají o lepší služby zájem. Připlácí si za lepší oční čočky nebo odlehčené sádry. Ještě mnohem větší zájem projevují občané o služby, které přímo nesouvisí s lékařskými úkony. Zájem je například o pojízdný bufet.
Zanedbatelné příjmy pro nemocnici
"Naprosto dominující jsou u nás oční čočky a pak ještě očkování. Vše ostatní je zcela zanedbatelné. ... Daleko více než za čočky inkasujeme za nadstandardní pokoje, kde je pacient sám, má televizi a wi-fi připojení," říká ředitel kyjovské nemocnice Petr Svoboda.
Například za lepší sádry si pacienti připlácí od dvou set do pěti set korun podle toho, kolik materiálu lékař na sádru spotřebuje. Faktem však je, že v celkovém rozpočtu nemocnice tvoří příjmy z nadstandardu jen desetiny procenta.
Za pozornost také stojí, že občané neprojevují zájem o konkrétní ošetřující lékaře. Kupříkladu Fakultní nemocnice Brno účtovala výběr konkrétního lékaře jedinému pacientovi, za což vyinkasovala pět tisíc korun.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp