Alvarová v rozhovoru pro Český rozhlas Plus uvedla, že se domnívá, že Česko prohrává v dezinformační válce s Ruskem. „Ten problém je v tom, že jsme ten problém velice dlouhou dobu podceňovali. Problém je taky v tom, že se stalo něco, co si vlády jednotlivých států mezi sebou navzájem neřekly a neuvědomovaly. Informační válka tady byla od věků, to není nic nového, ale datové technologie, datová ekonomika plus vlastně rozšíření internetu do každé domácnosti neuvěřitelně multiplikovaly dopad toho, co dneska můžeme označit jakoby informační válka. A ty technologie se vyvíjely paralelně, jak v Rusku, tak v západních státech, akorát, že od určitého momentu došlo v těch západních státech k takové neblahé synergii, a sice, že tyhle do té doby jakoby psychologické operace a informační zbraně považované za armádní technologie, začaly nějakým způsobem, nevíme přesně jak, sublimovat do komerční sféry a začaly se objevovat firmy, které nabízely tohle know-how, technologické a psychologické know-how, nabízely normálně produkty jakoby marketingové, v politickém marketingu,“ uvedla Alvarová.
Marketing, informační technologie a sociální sítě podle jejích slov nabyly na tak neuvěřitelném objemu a na takové finanční síle, že bylo jenom otázkou času, kdy vojenství a marketing sociálních sítí začnou konvergovat. „My jsme vlastně v situaci, kdy se s tím nemůžeme a neumíme účinně poprat, protože nevíme, do jaké míry si můžeme dovolit ten komerční sektor zcela paralyzovat nebo regulovat, ale jakoby jsme najednou na rozhraní demokratických zvyklostí,“ poznamenala Alvarová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef