„Předmětem veřejné zakázky je komplexní servisní podpora a zabezpečení provozuschopnosti čtyř letounů C - 295M," uvedl Medek. Smlouva by měla zahrnovat údržbu a opravy letounů, pohonných jednotek, zabezpečení náhradních dílů, ale také zabezpečení školení pilotů i techniků.
Transportní stroje CASA ve výbavě vojenských letců před několika lety nahradily zastaralé ruské antonovy
Letouny dosud opravovala společnost Omnipol, která měla s výrobcem EADS CASA (dnes Airbus Defence & Space) uzavřenou smlouvu o výhradním zastupování. „Nová smlouva na servisní podporu byla původně navrhována ve stejné formě, avšak společnost Airbus Defence & Space 'exkluzivitu' společnosti Omnipol neprodloužila," poznamenal Medek. Rezort proto oslovil přímo výrobce letadel, který jako jediný může zabezpečit servisní provoz a údržbu strojů. Společnost má svá servisní střediska v Polsku a Portugalsku.
„Smlouva na provoz čtyř letounů po dobu osmi let je koncipována jako smlouva s vymezeným maximálním finančním limitem plnění do výše 1,24 miliardy korun bez DPH," dodal Medek.
Podle dnešních Lidových novin ministerstvo pravděpodobně nestihne s firmou uzavřít smlouvu do konce roku. Armáda tak bude muset několik týdnů zajistit servis svépomocí.
Transportní stroje CASA ve výbavě vojenských letců před několika lety nahradily zastaralé ruské antonovy. Po počátečních technických problémech se staly oporou dopravního letectva. Česko tři letadla CASA koupilo, čtvrté vyměnilo za pět bitevníků L-159 z produkce Aero Vodochody. Nákup letadel CASA za 3,5 miliardy korun přes společnost Omnipol byl od počátku mnohými odborníky kritizován jako předražený.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp