„Jaká mají být pravidla zaručující médiím nezávislost a umožňující jejich rozvoj? Stále více se diskutuje o tom, jakým způsobem a jestli vůbec má stát ovlivňovat mediální prostor. Čerstvě vzbudila emoce novela autorského zákona nebo zvažovaný vládní plán na podporu médií a boje proti dezinformacím.“ Debatu Jaká má být mediální politika státu o těchto tématech pořádal v Knihovně Václava Havla Deník N a pozval si zajímavé hosty. Byli jsme při tom.
Vývoj v médiích
Covid, Ukrajina, inflace. Jak se to odrazilo na médiích? „To, co je z mého pohledu už přibližně pět let pro mediální svět nejdůležitější, je turbulence digitálního vývoje, která nastartovala ještě více než před rokem 2016 nejen sociální sítě, ale celé algoritmické chování on-linu, a tím pádem jinou distribuci zpráv. Když přišla pandemie covidu, vypukla válka na Ukrajině, tak už se to neslo na vlně, která byla nastartovaná a důsledky byly o to horší. Ekonomická situace a zdražování na nás dopadá stejně jako na kohokoliv jiného,“ odpověděla předsedkyně představenstva mediálního domu Czech News Center (CNC), který vydává například deníky Blesk, Sport, Aha! či E15, Libuše Šmuclerová.
„Mělo to ekonomické dopady, protože klesly příjmy z reklamy. To bylo napříč trhem. Firmy přestaly utrácet za reklamu, měly úplně jiné starosti. Řada firem zanikla, takže finanční dopady byly. Jenže my pořád z té krize nejsme pryč a podle mě bude letošní rok hodně kritický, co se týká médií a reklamních příjmů,“ řekl šéfredaktor internetového časopisu Lupa.cz David Slížek s tím, že i velká firma jako Seznam na přelomu roku propouštěla lidi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský