„Trend mrtvých na silnici je sice klesající, ale velmi pozvolna. Je potřeba se více věnovat bezpečnosti,“ míní. V roce 2020 by na silnicích nemělo zemřít více než 333 lidí, podle národní strategie. To se ale podle Lercha zřejmě nepodaří naplnit.
Přísnější bodový systém se však v současné době odkládá, před nadcházejícími sněmovními volbami se zřejmě nestihne.
„Práce dopravní policie byla v tom, že jsme vytvořili návrh a legislativní proces je nyní na ministerstvu dopravy,“ uvedl následně Lerch. „Pokud se díváme do zahraničí, tak výše sankce, která hrozí a je vymahatelná, musí mít preventivní roli. Pokud ta sankce není tak vysoká, nebo mám pocit, že mě nedostihne, tak se preventivní účinek minimalizuje,“ řekl k sankcím. Bodový systém je pak podle něj živým organismem.
„Agresivní nebo nežádoucí jednání je v současné době hodně medializováno. Sankce, které jsou a jsou pravidelně zveřejňovány, jsou vysoké. A je to dobře. To je ta cesta,“ dodal.
Lerch se také vyjádřil k práci dopravní policie a jejím prioritám. „Policie ČR si stanovila priority pro letošní rok. Například je mezi nimi plynulost dálničního provozu. Chceme upozorňovat na to, jak se jezdí na silnicích mimo obce o více jízdních pruzích,“ podotkl Lerch. „Nepodcenili jsme to, ale toto riziko jsme si vyhodnotili ve vztahu k tomu, jak se dálnice zahušťují, jak je na nich spousta uzavírek,“ odmítal Lerch nějakou chybu.
„Alkohol a návykové látky jsou dlouhodobou prioritou policie,“ dodal pak následně Lerch. Závěrem se pak zmínil i k automobilům, které jezdí bez filtrů pevných částic. „Je to o odpovědnosti každého provozovatele. Začíná to selháním provozovatele, který to odmontuje,“ řekl. „V otázce emisí není systém zřejmě nastaven efektivně, co se týče kontroly technického stavu, tak se situace výrazně změnila,“ poukázal na pravomoci policistů Lerch.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef