Obchodníci se svým zákazníkům snaží zalíbit různě. Reklamou, slevami, dárkovými poukázkami. A někteří i tím, že se zapojují do současného trendu ekologizace provozu.
Právě takto se rozhodl zákazníkům zalíbit německý řetězec Kaufland, když druhého dubna zveřejnil soutěž o poukázku v hodnotě 500 Kč. Zákazníci měli napsat, jak snižují emise. Soutěž stále probíhá, až do desátého dubna.
Prodejce se při té příležitosti pochlubil: „V Kauflandu víme, že rozhodují činy, a proto jsme se zavázali snížit naše provozní emise o 80 % do roku 2030. Abychom tento závazek mohli splnit využíváme k tomu elektřinu výhradně z obnovitelných zdrojů a energeticky šetrné technologie, jako například LED osvětlení, rekuperaci či dveře na chladicím nábytku.“
Ačkoliv byla soutěž zveřejněna druhého dubna, zákazníci k ní přistoupili, jako by bylo prvního. „V řetězci Kaufland nenakupuji potraviny v obalech, ale rovnou je sním a vypiji mezi regály. Ušetřené emise jsou hned dvojí, jedny ze zbytečných obalů a druhé z ušetřených peněz, které nemusím vydělat a snížím tak ekonomický růst Evropy, což je pravým účelem uhlíkové neutrality. Přidejme se všichni a zachráníme planetu a třeba i Afriku od hladomoru, protože jim půjdeme příkladem,“ reagoval sarkasticky Tomáš Plaček.
„Emisní šílenství začalo postihovat i obchodníky. Závazek splníme k výročí strany, přestaneme dýchat a vyměšovat, nebudeme svítit, sebevraždou podpoříme zlepšení klimatu. S evropským svazem, s rukama až na zem. Co si od těch bruselských pitomých výmyslů slibují? Je to už hnus, co se děje,“ přidal se Roman Golsch.
„Já bych cílil na 0 %. To je ta kýžená udržitelnost. Kdo je mrtvej, žádný emise nevytváří. Ergo, všichni musíme chcípnout!“ vtipkoval další. Ozvalo se také, že snížení emise Kauflandu dožene jeden uživatel topením PET lahvemi, ale také že komunistické heslo „Poručíme větru, dešti!“ už tady bylo. A špatně to pak dopadlo.
Nicméně některé zákazníky Kaufland svou proklamovanou ekologičností popudil. „Vystupme z EU, o 80 % méně hlupáků do roku 2030 i s jejich nepodloženou zelenou agendou,“ doporučoval Petr Malík. „Ne že bych byl proti ochraně prostředí, ale toto, co dělají, ty nátlakové a reklamní akce, terorizování lidí prostřednictvím aut a nemovitostí, vytápění atd., to je spíš fašismus než nějaký Green Deal, nejsem příznivcem těchto s prominutím ‚debilit‘, navíc postavených na špatných ne zcela podložených základech...“ dodal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas