Problémy kolem koronavirové nákazy podle Bucherta ukázaly, že Andrej Babiš není zdatný manažer, jak někdo neustále tvrdil. „Stát prostě není firma. Jeho osobnost je psychologicky nastavená na rozkazování a ovládání ostatních, ne na spolupráci. Tak se to naučil v Agrofertu a to nejde z hlavy vymazat,“ píše.
„Nějakou dobu se mohl přetvařovat, že je to jinak, ale teď už to ‚nedává‘,“ pokračuje a dodává: „Deficity premiéra jsou v některých případech tak velké, že nejdou ‚opravit‘ ani zdatným marketingem. Politik totiž může udělat chyby, ale nemůže opakovaně selhávat, být tak směšný a nedůvěryhodný.“
V době vážných krizí potřebuje stát rozvážného a chytrého vůdce, kterým podle něj Babiš rozhodně není. „Babiš je naopak často roztěkaný, při konfrontaci (stačí dotazy) reaguje mimořádně podrážděně a nedokáže dostatečně ovládat svoje emoce. Když je nervózní a pod tlakem, produkuje někdy naprosté bláboly,“ všímá si komentátor.
Premiéra označil za směšnou figuru: „Stává se tím směšným, a to je pro politika ničivé. Ani dobrý marketing to nedokáže otočit,“ podotýká. „Při první vážné krizi Babiš zcela vyšuměl. Tak dopadají téměř všechny marketingové politické projekty propojené s byznysem,“ myslí si Buchert.
Podivný marketing podle něj Babiš nasadil i pro poslední krajské a senátní volby, ve kterých uspěl daleko méně, než by si přál. „Je to předznamenání časů příštích, kdy může přijít o moc a odejít z politiky s ostudou,“ poukazuje na to, že lhaní na billboardech a manipulace s čísly už tentokrát Babišovi neprošla tak, jako v minulosti a závěrem dodává: „Společně to nakonec skutečně dáme. Bude líp. Ale bez Babiše, který selhal.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab