Jak potvrdila Kumušoj Abdurachmonova, ekonomická expertka z velvyslanectví ČR v Taškentu, lednová návštěva představitelů českého leteckého průmyslu v Tádžikistánu skýtá velkou naději v navázání nové obchodní spolupráce. „Náměstek ředitele Agentury pro civilní letectví Tádžikistánu Aziz Nabizoda během jednání s českými podnikateli vyjádřil připravenost agentury k jednání a další spolupráci s českými partnery. Stejně tak vedení společnost národního leteckého dopravce Tádžikistánu vyjádřilo zájem o pořízení několika letadel s tím, že jednání budou pokračovat, jakmile výrobce předloží svou obchodní nabídku a společnost si ji analyzuje,“ uvedlo české velvyslanectví.
Zájem má Tádžikistán především o letadla L-410 NG, která nejenže navazují na velmi úspěšnou mezinárodní tradici slavného LETu Kunovice, ale přináší řadu moderních vylepšení. „Naše letadla jsou certifikována Evropskou agenturou pro bezpečnost letectví. Navíc L-410 NG je nejnovější modifikací rodiny L-410. Modernizovaný letoun má vylepšené letové parametry a provozní vlastnosti, nabízí pokročilé technologie a je vybaven inovativní avionikou,“ uvedl Jozef Piga, předseda představenstva společnosti Omnipol, která vlastní mimo jiné české letecké továrny Aircraft Industry nebo Aero Vodochody.
Pokud spolupráce nabyde konkrétních obrysů, může se Tádžikistán spolehnout na skutečně léty prověřená kvalitní česká letadla. „Za úspěchem letounů L-410 stojí několik základních vlastností, kterými doslova vyniká oproti své konkurenci. Kromě robustní konstrukce, velké teplotní odolnosti a schopnosti přistát a vzlétnout takřka odkudkoliv, třeba i na krátkém a nezpevněném terénu či poušti, patří mezi tyto přednosti především vysoká bezpečnost těchto letounů, kterých bylo v Kunovicích vyrobeno za posledních více jak padesát let přes 1200 kusů,“ uvedl Michal Hon, předseda představenstva společnosti Aircraft Industries.
Jak připomněl Jozef Piga, letoun L-410 je víceúčelový a je vyráběn v mnoha variantách. „Letouny L-410 představují ideální spojení prvotřídních technických parametrů a ekonomického provozu pro přepravu cestujících a nákladu na krátké a středně dlouhé vzdálenosti,“ dodal Piga s tím, že právě letadla z Kunovic mají výborný výkon ve vysokých teplotách, ale i vysokých nadmořských výškách. A bezpečně létat umí také v extrémních klimatických podmínkách, tedy v teplotách od -50°C do +50°C.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný