Na sociálních sítích by mohl prezident Miloš Zeman oslovit na sto tisíc lidí. Desítky tisíc lidí sledují jeho oficiální stránku, ale další desítky tisíc lidí se hlásí ke stránkám na podporu prezidenta Zemana. Jeho příznivci takových skupin založili více. České hlavě státu pomáhá také jeho mluvčí Jiří Ovčáček. Ten je na rozdíl od svého šéfa na sociálních sítích velmi aktivní.
Deník Právo, který o popularitě Miloše Zemana na internetu informuje, k tomu dodává, že profesor Jiří Drahoš či Michal Horáček dokážou na sociálních sítích oslovit asi 75 tisíc lidí. Mirek Topolánek by mohl oslovovat 19 tisíc uživatelů. Marek Hilšer a Pavel Fischer oslovují asi 17 tisíc uchazečů. Mezi těmito pány a da dalšími kandidáty jako Petrem Hannigem či Vratislavem Kulhánkem leží další propast. Hanniga s Kulhánkem sleduje něco kolem 2 tisíc lidí.
Čísla jsou to zajímavá, ale je v nich skrytý háček. Marketingový odborník Robert Němec upozorňuje, že ne každý člověk, který toho či onoho kandidáta na Hrad sleduje, musí být zároveň jeho podporovatelem. Někteří lidí sledují kandidáty na prezidenty třeba proto, že s nimi nesouhlasí a chtějí mít přehled o tom, jaké „nesmysly" ještě vypustí.
„Sledování politiků na sítích přináší uživatelům stejnou dávku emocí jako bulvární média,“ míní Němec.
Miloš Zeman by si mohl na sociálních sítích získat nezanedbatelnou podporu, ježe pořád má méně sledujících než třeba český premiér Andrej Babiš. Tomu věnuje pozornost asi 142 tisíc lidí. Ani toto číslo není nijak vysoké, když si uvědomíme, že slovenského prezidenta Andreje Kisku sleduje na sítích asi 250 tisíc lidí a rakouského kancléře Sebastiana Kurze přes 700 tisíc lidí. Mladý politik má tak sedmkrát větší pozornost svých obyvatel než Miloš Zeman.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp