V Česku se podle Lichtenberga v současnosti podniká lépe než za doby covidu, ale zároveň hůře než loni a v době předcovidové. A upřesnil: „Znamená to, že se potýkáme asi jako všichni s nárůstem všech cen od honorářů, a to včetně nárůstu výše honorářů, což není divu, herci a zpěváci mají doma také zvýšené náklady. Ceny lístků sice rostou, ale v žádném případě nekopírují inflační křivky, to nejde přenášet,“ uvádí v rozhovoru pro XTV provozovatel Divadla Broadway.
V krizi, kdy lidé šetří, podle jeho slov trpí právě divadla, kam nikdo nechodí. „Samozřejmě taková ta periodická kultura, ta, která se opakuje, to znamená divadlo, je podle všech průzkumů prvním zbytným výdajem domácnosti. To znamená, stačí říct, že naše země nevzkvétá, což opravdu nevzkvétá, oni lidé to vidí a první, co odříznou, je divadlo. Řeknou, že půjdou, až bude lépe – za půl roku, za rok. Ale nevím, jestli za půl roku nebo za rok tu divadla ještě budou,“ krčí Lichtenberg rameny.
Existenční problémy naštěstí jeho divadlo nemá. „To bych lhal, naše divadlo má štěstí na kusy, které si i přes problémy ve společnosti najdou své diváky, kteří jsou ochotní dát za lístek až tisíc korun, a moc si toho vážím,“ dodává manažer divadla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.