Již popáté letos na 29. únor připadá významný den všech bankovních klientů – „Den protestu proti bankovním poplatkům“. Klienti si tento den v roce sami vybrali na našich stránkách v anketě před čtyřmi roky. Poprvé jsme „slavili“ poslední únorový den v roce 2008 a návštěvníci webu si jako nejvhodnější způsob oslav vybrali zároveň nejrealističtější možnost – 28.(29.) února neprovádět žádné bankovní operace, které jsou zatíženy bankovním poplatkem (příkaz k úhradě, výběr z bankomatu, vklad na účet apod.). Pokud by se někdo chtěl o kondici bank díky tomuto protestu bát, tak může zůstat klidný – denně totiž bankám v ČR od nás, klientů, připlyne přes 100 milionů čistých výnosů z bankovních poplatků a provizí, od počátku letošního roku jsme na čistých poplatcích (výnosy z poplatků minus náklady na jejich výběr) zaplatili zhruba 6 miliard korun.
Těší nás proto, že se povědomí o Dni protestu proti bankovním poplatkům velmi rychle šíří, a to nejen mezi spotřebiteli bankovních služeb, ale i mezi samotnými bankami. Některé z nich se k protestu pravidelně přidávají (v minulosti především mBank a Fio).
Cílem naší iniciativy je vytvořit další informační kanál, který by upozorňoval na problematiku bankovních poplatků v České republice – jde o to, že čeští bankovní klienti platí poplatky za základní bankovní služby, přičemž mateřské banky našich bankovních domů poplatky za tyto služby v takové výši neúčtují, a to navzdory vyšší kupní síle lidí v západní Evropě. Český klient tak v zásadě dotuje bohatší západní klienty, protože většina zisku českých bank proudí ve formě dividend každý rok zahraničním vlastníkům.
Zároveň chceme klientům ukázat, že zajímat se o své bankovní účty se vyplatí – pro všechny bankovní klienty již dnes existují alternativy, v nichž může hradit jen za to, co skutečně potřebuje a reálně spotřebovává. Vhodná změna banky přitom přinese úsporu až v řádech tisíců Kč ročně!
S potěšením sledujeme, že zájem českých klientů o ceny bankovních služeb velmi rychle roste a díky neustálé medializaci tématu se tak daří odbourávat racionální neznalost klientů (velmi vysoké náklady na komplikovaný zisk informací o cenách bankovních služeb lidi motivovaly k tomu, aby problém nechali plavat a platili dál). Zlepšení stavu potvrzují záznamy z našeho Kalkulátoru bankovních poplatků, jenž jednoduše a rychle pomáhá uživatelům „na míru“ vybrat nevýhodnější účet mezi českými bankami. Kalkulátor poradil vybrat účet již 64 tisícům klientů. Zvyšuje se i zájem veřejnosti o anketu, v které vybíráme Nejabsurdnější bankovní poplatek daného roku. Sedmý ročník soutěže vrcholí právě v těchto dnech!
Redakce www.bankovnipoplatky.com
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: bankovnipoplatky.com