1. února 2017 uběhne přesně rok od úspěšné facebookové akce “Den, kdy řekneme firmám, že tu nechceme jejich výrobky s palmovým olejem”. Od té doby se problémy spojené s výrobou a spotřebou palmového oleje dostaly do povědomí široké veřejnosti. Na soustředěný tlak spotřebitelů reagovaly mnohé tuzemské firmy, které palmový olej ve svých výrobcích nahradily nebo se snaží nahradit méně problematickými alternativami. Podle průzkumu Českého rozhlasu z roku 2016 se palmovému oleji vyhýbá každý třetí obyvatel ČR.
Koalice proti palmovému oleji (KPPO) se rozhodla vyhlásit 1. únor “Dnem bez palmového oleje” (www.fbl.me/PalmOilFreeDay). Ambicí do dalších let je jeho rozšíření na mezinárodní úroveň. Aktivita tohoto hnutí, které podle slov primatologa dr. Stanislava Lhoty nemá na světě obdoby, se nyní zaměřila také do zahraničí a boj proti palmovému oleji plánuje rozšířit i do dalších zemí celého světa.
Jedním z cílů Dne bez palmového oleje zůstává samozřejmě omezení vlastní konzumace výrobků s palmovým olejem. Po vzoru loňské akce by však lidé mohli opět hromadně oslovovat výrobce, kteří palmový olej ve svých produktech stále používají. K oslovení výrobců lze využít aplikaci na webu bezpalmaku.cz, pro usnadnění nákupu zavedl např. online obchod rohlik.cz bezpalmový filtr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV