Ivan Bednář: U řeky nebo pod Petrovem

04.03.2018 18:10 | Zprávy

Scénu jako vystřiženou z Menzelova filmu Slavnosti sněženek připomíná současné Brno. Tak jako se ve filmu hádají dva tábory myslivců, zda uloveného kance udělají se šípkovou omáčkou nebo s brusinkami, brněnská koalice je rozdělena v názoru kam přesunout hlavní brněnské nádraží. Varianta je buď u řeky, nebo pod Petrovem?

Ivan Bednář: U řeky nebo pod Petrovem
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek

ANO, KDU-ČSL a TOP 09 podporují odsun nádraží k řece, Žít Brno a Zelení ho chtějí mít pod Petrovem poblíž současného nádraží.

Politiky z KDU-ČSL, TOP 09 i Strany zelených překvapila facebooková výzva primátora Petra Vokřála (ANO), ať se jeho náměstek Matěj Hollan (Žít Brno) vzdá rezortu dopravy. Vokřál apel odůvodnil tím, že není spokojený s vedením resortu. Podle Hollana má primátorova výzva odvést pozornost od jednání o koalici a nádraží.

Spor je to vážný, jednu chvíli hrozilo, že se současná koalice rozpadne. Nakonec nezvítězila láska a pravda, ale láska k teplým místečkům ve vedení města a koalice ve stávajícím formátu hnutí ANO, KDU-ČSL, TOP 09, Strany zelených a hnutí Žít Brno s Piráty bude dál pokračovat. Spor o to, zda nádraží bude u řeky nebo pod Petrovem trvá dál.

Nakonec se brněnští zastupitelé rozhodli v duchu kocourkovských konšelů požadujících, aby „na věži byly dvoje hodiny - co kdyby se na ně chtěli podívat dva lidé najednou?“ Nádraží posunou, ale současně chtějí po státu, aby současně postavil podzemní dvojkolejnou železnici, tzv. „brněnské metro“, spojující sever a jih města přes nové nádraží.

Konečné rozhodnutí o brněnském nádraží a komplexní modernizaci železničního uzlu tak má v květnu učinit vláda.

Ivan Bednář

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: Válka a národní zájem

12:26 Petr Hampl: Válka a národní zájem

Druhý pohled Petra Hampla