Petr Pavel, prezident zvolený, nikoli však ještě inaugurovaný, překypuje aktivistickou činností. Navštívil Karlovarský kraj a odtud hned „radil“ Fialově vládě, co s tímto regionem má dělat. O víkendu na Mnichovské bezpečnostní konferenci předvedl ohňostroj všemožných názorů na zahraniční i bezpečnostní politiku a autoritativně se vyjádřil k plánům české vlády vydávat na obranu „jen“ 2 % hrubého domácího produktu slovy, že „jak se teď ukazuje, tento strop se stává podlahou“.
Zatímco se v Čechách rozvíjí dramatická debata, jak valorizovat důchody nebo jak „zmáčknout“ OSVČ, kde prý ještě „zdroje jsou“, ještě neinaugurovaný Pavel tlačí vládu k dalším – výrazně vyšším - zbrojním výdajům, a současně vybízí další západní státy „k urychlené aktivaci svého obranného průmyslu“. Nechtělo by to, zejména s ohledem na stav státního rozpočtu, trochu víc rozvahy a třeba i zdrženlivosti?
Na Mnichovské bezpečnostní konferenci promluvil také bývalý primátor Prahy Zdeněk Hřib. Svým vystoupením potvrdil věrnost pirátskému eurolevičáctví. Podle deníku Právo řekl, že „roste význam Paktu svobodných měst, který na podporu demokratických hodnot založily Praha, Bratislava, Varšava a Budapešť“. Pirátskými slovy potvrzeno: o demokratické hodnoty již nemá pečovat národní stát ve svých hranicích, neboť státy už jsou nadbytečné. Namísto nich tu mají být „městské státy“, jakási obdoba „hanzovních center“.
Vláda „svobodných měst“ je dalším krokem k rozbití Evropy národních států, je splněným snem na cestě k „Evropě regionů“, ve které národní stát již nebude překážet. Ovšem upřímně řečeno, považovat Hřibovy názory za ukázku jen výhradně pirátského uvažování o Evropské unii, není ani přesné, ani spravedlivé. Když pozorněji poslouchám další strany vládní koalice, jsou k Bruselu podobně pirátské jako piráti sami.
Příklad tohoto tvrzení? Zde je jeden z nejnovějších.
Ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl řekl: „Evropská komise navrhla takové zpřísnění emisní normy, že by to zdražilo malá auta o 150 000 korun“. Osobně si myslím, že situace bude ještě horší, než ono naznačené zdražení, neboť nejde „jen“ o zdražení. Jde o útok na automobily se spalovacími motory. Jde o útok na jejich uživatele. Jde o „deautomobilizaci“ země. Česká vláda, ústy ministra dopravy Kupky, si „nebezpečí zavedení normy Euro 7 uvědomuje a je proti“.
Jak si však v tomto záchvatu Kupkova „hrdinství“ poradit s fanatickým opěvováním úspěchů českého předsednictví, které se před nedávnem objevilo na stránkách Lidových novin: „Čechům se podařilo dojednat evropskou dohodu ne na dvou návrzích [z klimatické legislativy Fit for 55], jak se původně očekávalo, ale na devíti z celkem třinácti, a to včetně nařízení o emisích z automobilů“.
Že by ministr Kupka nevěděl, co v Bruselu pomáhal protlačit, nebo se jen trapně vymlouvá a bojí se přiznat barvu? Anebo obojí? Takovou máme dnes vládu.
Převzato z webových stránek Institutu Václava Klause
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV