Jiří Paroubek: Vizitka skvělého Babišova marketingu...

06.12.2018 12:21 | Zprávy

…a kolosální marketingové neschopnosti pravicové opozice.

Jiří Paroubek: Vizitka skvělého Babišova marketingu...
Foto: archiv red, tan
Popisek: Jiří Paroubek

Alespoň tak lze číst právě zveřejněný volební model agentury pro výzkum veřejného mínění STEM za listopad 2018. Sběr prvotních podkladů k tomuto průzkumu veřejného mínění vznikl zhruba týden po zveřejnění reportáže o synovi A. Babiše, ale také před i po hlasování o vyslovení nedůvěry vládě. V tomto průzkumu má hnutí ANO suverénně nejvíc ze všech průzkumů renomovanějších agentur: za listopad zaznamenalo podporu 35,7% voličů. To je o 2,3% více, než kolik mělo hnutí ANO v předchozím průzkumu STEM v říjnu. Na druhém místě s velkým odstupem je s 13,1% strana Pirátů. Hned za nimi je s mírnou ztrátou ODS s 12,4%. Za ní, již s velkým odstupem ve volebním modelu následuje KSČM (7,6%).

Poté následuje komparz pěti politických stran, z nichž tři se dlouhodobě pohybují kolem hranice 5%: KDU-ČSL (nyní 5,1%), TOP 09 (4,9%) a STAN (4,6%). Zdá se, že tyto strany pravého středu nemají ve volbách do poslanecké sněmovny nic jistého. Můžou propadnout pod hranici 5%, která je nezbytná pro vstup té které strany, do sněmovny. Ohroženy v tomto směru však jsou, i podle průzkumů výzkumných agentur Kantar TNS a SANEP, také dvě další politické strany SPD a ČSSD. Ta jedna strana, SPD, vykazuje ve volebním modelu 6,9% ale prakticky od voleb v roce 2017, ve kterých zaznamenala 10,6% hlasů, její podpora vytrvale klesá. Podobně, i když ne s takovou dynamikou poklesu, je na tom ČSSD, která by se podle volebního modelu STEM dostala na 6,6% hlasů. Připomínám, že podle SANEP i podle Kantar TNS je tato strana na 5% volebních preferencí.

Také průzkum agentury STEM vlastně potvrzuje, i když s poněkud jiným procentuálním rozložením sil, základní poznatky, které zjistily dvě další výzkumné agentury, jež provedly rovněž průzkumy v době krátce následující po ukončení vládní krize. Dnes si již „autoři“ či inspirátoři vládní krize v zákulisí musí připustit svoji totální hloupost a neschopnost. Celá kauza A. Babiše ml. byla viditelně zmanipulována a vykonstruována naprosto účelově a proto byla nevěrohodná. Marketingové zázemí A. Babiše odvedlo pro svého šéfa ve dnech vládní krize a po ní opravdu skvělou práci. To mu umožnilo politicky krizi nejen přežít, ale posílit pevné jádro a rozšířit tábor svých voličů.

Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jaroslav Pešta: Farma lobby vydělává na chronicky nemocných, míní Robert Kennedy Jr.

14:50 Jaroslav Pešta: Farma lobby vydělává na chronicky nemocných, míní Robert Kennedy Jr.

„Lidé si musí uvědomit, že čtyři společnosti, které vyrábějí všech 72 vakcín (pro očkování děti v US…