Jiří Paroubek: Vizitka skvělého Babišova marketingu...

06.12.2018 12:21 | Zprávy

…a kolosální marketingové neschopnosti pravicové opozice.

Jiří Paroubek: Vizitka skvělého Babišova marketingu...
Foto: archiv red, tan
Popisek: Jiří Paroubek

Alespoň tak lze číst právě zveřejněný volební model agentury pro výzkum veřejného mínění STEM za listopad 2018. Sběr prvotních podkladů k tomuto průzkumu veřejného mínění vznikl zhruba týden po zveřejnění reportáže o synovi A. Babiše, ale také před i po hlasování o vyslovení nedůvěry vládě. V tomto průzkumu má hnutí ANO suverénně nejvíc ze všech průzkumů renomovanějších agentur: za listopad zaznamenalo podporu 35,7% voličů. To je o 2,3% více, než kolik mělo hnutí ANO v předchozím průzkumu STEM v říjnu. Na druhém místě s velkým odstupem je s 13,1% strana Pirátů. Hned za nimi je s mírnou ztrátou ODS s 12,4%. Za ní, již s velkým odstupem ve volebním modelu následuje KSČM (7,6%).

Poté následuje komparz pěti politických stran, z nichž tři se dlouhodobě pohybují kolem hranice 5%: KDU-ČSL (nyní 5,1%), TOP 09 (4,9%) a STAN (4,6%). Zdá se, že tyto strany pravého středu nemají ve volbách do poslanecké sněmovny nic jistého. Můžou propadnout pod hranici 5%, která je nezbytná pro vstup té které strany, do sněmovny. Ohroženy v tomto směru však jsou, i podle průzkumů výzkumných agentur Kantar TNS a SANEP, také dvě další politické strany SPD a ČSSD. Ta jedna strana, SPD, vykazuje ve volebním modelu 6,9% ale prakticky od voleb v roce 2017, ve kterých zaznamenala 10,6% hlasů, její podpora vytrvale klesá. Podobně, i když ne s takovou dynamikou poklesu, je na tom ČSSD, která by se podle volebního modelu STEM dostala na 6,6% hlasů. Připomínám, že podle SANEP i podle Kantar TNS je tato strana na 5% volebních preferencí.

Také průzkum agentury STEM vlastně potvrzuje, i když s poněkud jiným procentuálním rozložením sil, základní poznatky, které zjistily dvě další výzkumné agentury, jež provedly rovněž průzkumy v době krátce následující po ukončení vládní krize. Dnes si již „autoři“ či inspirátoři vládní krize v zákulisí musí připustit svoji totální hloupost a neschopnost. Celá kauza A. Babiše ml. byla viditelně zmanipulována a vykonstruována naprosto účelově a proto byla nevěrohodná. Marketingové zázemí A. Babiše odvedlo pro svého šéfa ve dnech vládní krize a po ní opravdu skvělou práci. To mu umožnilo politicky krizi nejen přežít, ale posílit pevné jádro a rozšířit tábor svých voličů.

Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Netečná veřejnost

9:06 Zdeněk Jemelík: Netečná veřejnost

Statistiky jsou ošemetná věc. Například podle nich jsem zde již téměř o generaci „přes čas“, což můž…