Společnost Brand Finance, vyčísluje hodnotu značky královské rodiny na 100 miliard dolarů, v přepočtu na 2,44 bilionu korun. Jen „brand“ samotné Alžběty II. má pak hodnotu kolem 50 miliard dolarů, přes 1,2 bilionu korun (zde). To podle Brand Finance znamená, že hodnota „brandu“ britské královské rodiny předčí i tak věhlasné ostrovní značky, jako je ta náležející petrochemickému kolosu Shell nebo maloobchodní síti prodejen Marks & Spencer.
Hodnota značky britské monarchie přitom v čase stále narůstá. Například v roce 2017 činila 67 miliard liber (zde), což podle tehdejšího kurzu činilo zhruba dva biliony korun. Za uplynulé čtyři roky tedy hodnota značky britské královské rodiny stoupala tempem průměrně zhruba 110 miliard korun ročně. Roli ovšem sehrávají také kursové pohyby české měny k té britské.
Svoji značku si britská monarchie každopádně svým způsobem upevňuje celá dlouhá staletí. Na rozdíl od jiných monarchií ve světě ji přitom dále rapidně zhodnocuje i v čase pokročilé globalizace, internetu a sociálních sítí. V tomto se do značné míry vymyká mezi všemi dalšími monarchiemi. Připomeňme, že monarchiemi jsou mnohé další ekonomicky nejrozvinutější země světa, jako je Nizozemsko, Dánsko, Švédsko, Norsko či Belgie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV