Michael Rada: Jezdím málo, platím málo. Proč, proboha?

24.10.2016 18:11 | Zprávy

Stálo na billboardu, kolem kterého jsem projížděl třetí říjnovou neděli prosvícenou sluncem. Projel jsem kolem, ale nedalo mi to a musel jsem se vrátit. Vrátit, nafotit a přemýšlet. Přemýšlet o obsahu napsaného.

Michael Rada: Jezdím málo, platím málo. Proč, proboha?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Nejdříve však využiji pořízené fotografie a podělím se o ní s Vámi, čtenáři:

Jak vidíte, je to reklama nejmenované pojišťovací společnosti.

Tato radí, abyste jako řidič jezdili málo, a tím pádem se vystavovali menšímu riziku, pojišťovna tak bude mít větší jistotu, že peníze, které od Vás pravidelně dostává, jí také zůstanou.

Jak vidíte je billboard dobrý ještě k něčemu. Můžete si o něj opřít dopravní prostředek, kterým čím více jezdíte, tím více šetříte a méně platíte.

Je to tedy přesný opak toho, co nabízí pojišťovna.

Proč to tedy dělají?

Je to možná proto, že ji Vaše zdraví a funkčnost Vašeho auta nezajímají tolik, jako Vaše peníze.

Proč?

Protože, to je obor, kterým se živí tato i každá další pojišťovna. U bank to není o moc jiné. A stát? Stát peníze vybrané na daních zajímají více než občané, kteří je platí. Kdyby to tak nebylo, nemusel by pořádat pravidelně divadlo zvané volby k tomu, aby připomněl, kdo vlastně zemi a jim samotným, vládne.

Je fascinující, že beztrestně mohou do voleb nasazovat herce, kteří nakonec zjistí, že ani hrát nemohou, jsou totiž už dávno obsazeni v úplně jiných rolích. Zdá se však, že divadelnímu publiku tato nesrovnalost na plakátech vůbec nevadí, protože ono si užívá barevných efektů a velkých prohlášení.

Trošku mi to připomíná jiný obrázek pořízený jen pár desítek metrů od toho prvního. Ukazuje realitu „čistitelů světa“ - odpadových společností, a reakci lidí, kteří pochopí, že pohádky, které jsou jim těmito firmami, jejich zástupci a lobbisty vyprávěny, nemají s realitou čistého světa bez odpadů, vůbec, ale vůbec nic společného.

Jak mi napsal jeden z mých pravidelných čtenářů, mám psát o odpadech, těm rozumím.

Musím ho však opravit. Nerozumím a rozumět nechci, protože já hledám cestu, jak jejich vzniku zabránit a jak jich generovat stále méně.

V minulém týdnu jsem měl možnost přednášet na toto téma na střední a odborné škole v Českých Budějovicích. V průběhu přednášky se mne jeden ze studentů zeptal „KDE ZAČÍT“

Po chvíli přemýšlení jsem mu řekl, že musí začít u sebe, jako každý z nás, protože budeme-li každý namísto vytváření odpadu, jeho vzniku předcházet, bude to sedm a půl miliardy lidí, kteří nechtějí žít na skládce, proti několika desítkám, či stovkám, kterým vyhovuje, že ostatní na ní žít budou, protože k nim ten zápach na jejich ostrovy bohatství nedovane, tam končí jen peníze a zisky.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Václav Hošek: Rád bych si udělal jasno

11:34 Václav Hošek: Rád bych si udělal jasno

Před několika dny jsem se dostal k videu, na němž asi deseti či jedenáctiletá holčička, oblečená do …