Zlepšující se situace českých domácností se i nadále odráží na vývoji maloobchodních tržeb. V březnu tržby v maloobchodě vzrostly oproti únoru o 1,2 % a v meziročním srovnání o 7,8 %, respektive o 7,0 % po očištění o kalendářní vlivy. V souhrnu za 1. čtvrtletí vzrostly tržby o 4,8 %, což ukazuje na solidní příspěvek spotřeby domácností do růstu hrubého domácího produktu.
V březnu se dařilo především prodejům nepotravinářského zboží, když tržby v tomto segmentu vzrostly o 15,2 %, zatímco tržby za pohonné hmoty meziročně vzrostly o 4,6 % a za potraviny poklesly o 0,4 %. Stejně jako ostatně každý měsíc si nejvyšší tempo růstu udržují internetoví prodejci, kterým vzrostly tržby meziročně o 25,8 %. Velmi dobře se však dařilo i prodejcům oděvů a obuvi, výrobků pro domácnost, počítačů i prodejcům sportovního vybavení.
Silné prodeje tzv. zbytných statků ukazují, že se české domácnosti nebojí utrácet. Ostatně situace českých domácností je veskrze příznivá. Nezaměstnanost v ČR je nejnižší ze všech zemí Evropské unie a rostoucí příjmy domácností a rychlejší růst mezd u nízkopříjmových skupin obyvatel vytvářejí ideální předpoklady pro další růst tržeb obchodníků v letošním roce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV