Jsou to velmi slušná čísla, nicméně polovinu zmíněného nárůstu produkce musíme podle statistického úřadu připsat jednomu pracovnímu dni navíc, který měl letošní říjen oproti tomu loňskému.
Přesto to vypadá, že se průmysl oklepal z předchozího útlumu způsobeného zaváděním nových regulací v oblasti automobilového průmyslu, které výrazně rozhodily letní a podzimní čísla produkce i prodejů nových osobních aut.
Výroba automobilů se totiž opět stala lídrem výroby a vlastně i nových objednávek, které naznačují, že dech našemu největšímu odvětví zatím ještě rozhodně nedochází. Velmi dobře si vedly i další silné obory tuzemského průmyslu, a sice výroba kovových výrobků a elektrických strojů a zařízení. Vysokými zakázkami se může pochlubit i produkce PC.
Průmysl tedy neupadá do letargie, drží si solidní tempo a dál přispívá k ekonomickému růstu. Sice méně, než jsme byli zvyklý, nicméně stále jde o největší tuzemské odvětví a zaměstnavatele, jehož kondice ovlivňuje celou ekonomiku.
Předpokládáme, že si tempo okolo tří procent průmysl udrží i v dalších měsících. Pro jeho další vývoj bude zásadní poptávka po osobních automobilech v západní Evropě a samozřejmě podoba a následný průběh brexitu, o němž se může rozhodnout už příští týden v britském parlamentu.
Petr Dufek
finanční analytik
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV