Meziročně se podle očekávání snížily takřka o 9,3 %, přičemž nejhůře dopadla omezení na obchodníky s oděvy a obuví (-65 %), sport a volný čas (-47 %). Dvacet procent navíc si naproti tomu připsaly internetové obchody, které vykazují dlouhodobě silný a stabilní růst, a nucený přesun zákazníků z kamenných prodejen do virtuálních obchodů jim dále pomohl posilovat pozice.
I dubnová čísla nicméně budou ovlivněna uzávěrkami a současně i přesunem zákazníků do permanentně otevřených eshopů. Celkově však v červených číslech zůstane maloobchod i v dubnu a zřejmě i v květnu, protože zákazníci s návratem do znovuotevřených prodejen nebudou zřejmě pospíchat. Navíc část z nich už může zůstat u virtuálního nakupování, které má svoje nepochybné výhody.
Každopádně návrat k dřívějšímu „normálu“ v obchodě se ani po odeznění současné vlny koronaviru a konci všech restrikcí zřejmě neodehraje. V mezičase se totiž změní podmínky na trhu práce natolik, že ovlivní i kupní sílu tuzemských domácností. Doba rychle rostoucí spotřeby prozatím skončila. Jak rychle se vrátí, rozhodnou čísla z trhu práce v následujících měsících.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV