I tentokrát si na své přišly především internetové obchody, jejichž tržby vyskočily o necelých 28 %. Zažívají dlouhodobý boom, který navíc rozšíření koronaviru ještě urychlilo. Zákazníci tak přicházejí e-shopům stále více na chuť a na úkor tradičních „kamenných“ obchodů. Pokud se podíváme, o jaké zboží se v červnu zájem zvýšil nejvíce, tak je to zboží pro domácnost, elektronika a volný čas. Naproti tomu o módu tentokrát rozhodně už nešlo.
Červnová čísla ukázala, že spotřebitelé zůstávají spíše opatrnější. Nejistota z dalšího vývoje ekonomiky, pokrácené mzdy a hrozba nezaměstnanosti jsou hlavními brzdami pro výraznější růst nákupů, a tedy i pro spotřebu, která byla jedním z hlavních motorů české ekonomiky.
Pozornost zákazníků bude stále více směřována na virtuální obchody, které nejenom expandují v dříve opomíjených oblastech a zákazníkům fakticky pomohly překonat i korona-krizi, ale v tuto chvíli umožňují vyhýbat se davům. Tempo jejich tržeb zůstane dvojciferné, i když celkové tržby obchodníků porostou spíše jen symbolicky. Vše se ovšem bude odvíjet od toho, jak rychle poroste nezaměstnanost a nakolik utlumený bude i mzdový vývoj v ČR.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV