Příběh tedy zůstává stejný. Firmy, které mají zásobu starších zakázek, především pak v automobilovém průmyslu, jedou a zkracují lhůty dodávek. Ostatní jsou na tom stále o poznání hůře.
Výroba automobilů sice představuje „jen“ 15 procent produkce tuzemského průmyslu, avšak poslední rok dokázala průmysl udržet většinou v černých číslech. A platí to i pro srpen, protože bez aut by byl průmysl v hlubokém mínusu.
Výsledky průmyslu v podstatě stály pouze na automobilkách a nové zakázky zatím nenaznačují, že by tomu mělo být v nejbližších měsících jinak. Celkové zakázky jsou v mínusu a jediný, kdo si v poslední době polepšil, byl pouze chemický průmysl. Na začátek nového pozitivního trendu to ovšem zdaleka nevypadá.
Ostatně propouštění zaměstnanců, ke kterému soustavně dochází, to jen potvrzuje.
Výsledky průmyslu zatím stojí a padají s výrobou aut, která už ovšem v srpnu průmysl nedokázala udržet v černých číslech. Je to jen další signál, že ani ve třetím kvartálu se česká ekonomika nedokázala odrazit ode dna, a nejspíš skončila dokonce v mínusu. A to rozhodně není dobrá vizitka, potom co půl roku klesala a následně půl roku stagnovala.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV