Průzkum: Lákavé popisky prodávají zeleninová jídla lépe než apel na zdraví

06.07.2017 16:23 | Zprávy

Američtí vědci ze Stanfordské univerzity přicházejí s novým plánem, jak mezi Američany zvýšit spotřebu zeleniny. V jejich experimentu se osvědčila propagace zdravých zeleninových pokrmů pomocí lákavých popisků, jaké používají restauranty u různých chuťovek. Výsledky experimentu zveřejnil spotřebitelský server Consumerist.

Průzkum: Lákavé popisky prodávají zeleninová jídla lépe než apel na zdraví
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zeleninové občerstvení

Vědci ze Stanfordu zkusili totožný pokrm pojmenovat čtyřmi různými způsoby a nabízet ho v jednom dni strávníkům jako čtyři různá jídla. První jednoduše popisoval, z čeho se skládá, druhý apeloval na jeho výživové hodnoty, třetí vyzdvihoval, jaké nezdravé přísady neobsahuje. V posledním případě se pak vědci pokusili pokrm představit jako netradiční chuťovku.

Pro ilustraci, v prvním případě se jednalo o prostou „řepu s limetkou“, v druhém „řepný talíř plný antioxidantů“, ve třetím „lehkou řepu bez cukru“ a v posledním to byla „ohnivá chilli řepa s nakyslým limetkovým přelivem“.

Největší popularitě se mezi strávníky těšila možnost, která zdravé jídlo prodávala jako netradiční chuťovku. S čtvrtinovou ztrátou se za ní umístila možnost s prostým jednoduchým popisem, na třetím místě byl apel na výživové hodnoty. Nejméně populární mezi strávníky bylo vyzdvihování nepřítomnosti nežádoucích látek.

Propagace zdravého jídla jako zábavného a chutného pokrmu zvedla konzumaci zeleniny o 23 % oproti tomu, když bylo jídlo inzerováno běžným způsobem, a o celou třetinu oproti propagaci vymezováním se vůči nezdravým přísadám.

Autoři experimentu proto apelují na propagátory zdravé výživy, aby změnili strategii. Metody, které prodávají nezdravé chuťovky, fungují stejně dobře i pro zdravá zeleninová jídla. Kampaň na propagaci zdravého stravování je v takové podobě navíc velmi levná, nevyžaduje více než trochu kreativity na vymýšlení lákavých popisků jídel. Vědcům se také líbila dřívější kampaň, která počítala s využitím postaviček superhrdinů pro propagaci zdravé výživy mezi dětmi. V závislosti na výsledcích experimentu proto doporučují, aby na ni bylo navázáno.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ministerstvo zahraničí

Pane prezidente,proč si myslíte,že Lipavský je dobrý ministr zahraničí?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: Tři klíče k porozumění válce

12:36 Petr Hampl: Tři klíče k porozumění válce

Denní glosy Petra Hampla.