Bývalo to levnější, ale výhody jsou pryč. Dieselové motory budou muset být podstatně dražší, aby skutečně dodržely přísné emisní limity podle realističtějšího měření WLTP, které se zavádí od září. Pokud by výrobci znovu zkusili podvádět, může jim být napařena pokuta (v přepočtu) až 750 tisíc korun za jedno takové auto, rozhodli nyní poslanci Evropského parlamentu. Už v lednu přitom světem proběhla zpráva, že podle nové metody měření – jak si to ověřila firma Emissions Analytic – by testem neprošlo 97 procent nových dieselových vozů.
Škoda zatím upravuje software 400 tisíc vozů, aby z něj odstranila šidící prvky. Podle generálního ředitele Volkswagenu Bernharda Maiera se chystají řešení i pro další modely. Hovořil o tom při setkání s českým premiérem Bohuslavem Sobotkou. Odškodnění postižených českých zákazníků se prý nechystá.
Co se však chystá, to jsou vyšší výdaje řidičů. Diesely budou platit nejvyšší sazby tam, kde se vjezd reguluje nějakou formou mýta. V Německu jsou jen malé rozdíly v připravovaných sazbách (spustí nejspíš až příští rok), zato londýnský starosta Sadiq Khan ohlásil, že za vjezd do vnitřního Londýna budou některá auta platit (v přepočtu) až 750 korun. Tyto prohibitivní poplatky budou zavedeny až roku 2019, ale už od příštího roku tam nebudou povolovány žádné dieselové taxíky.
Londýn se tak přidává k městům, která se chtějí dieselu zbavit. Města Paříž, Madrid, Atény a Mexiko už loni oznámily, že chystají zákaz vjezdu nafťáků od roku 2025.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV