Je totiž obvyklé, že právě v nich jsou standardně stanovena a zakotvena pravidla plnění ze strany zhotovitele, případné sankce, bankovní pozastávky či garance. Primární potřeba opravy dálnice D47 se může přitom velmi snadno změnit ve zdlouhavý proces, komplikovaný mnoha soudními spory.
„Obávám se, aby současná vypjatá situace kolem problematické D47 neskončila tak, že bude naprosto lhostejné, kdo je viníkem. Zda stavební firma či dozor, ŘSD, projektant, nebo kombinace těchto faktorů. Byl bych velmi nerad, aby tím, kdo vše v konečném důsledku několikanásobně zaplatí, byl daňový poplatník,“ říká Milan Chovanec, stínový ministr dopravy ČSSD a hejtman Plzeňského kraje.
Namísto jednoznačných právních klasifikací, které jsou opřeny o expertní stanoviska, je zatím veřejnost ze strany ŘSD svědkem jen silných mediálních výroků. Ty ovšem dálnici neopraví a navíc mohou výrazně zhoršit naše právní postavení či nás dokonce připravit o další desítky miliónů korun.
Stínový ministr dopravy Chovanec je přesvědčen, že je nyní na místě otázka vyvození odpovědnosti vrcholných manažerů Ředitelství silnic a dálnic.
„Své výroky v médiích by mělo vedení ŘSD věrohodnými důkazy doložit. Pokud tak neučiní, nemají v čele této státní instituce, co dělat. Ministr dopravy by měl v tomto případě navíc zvážit jejich odpovědnost za případné škody a v případě prohraného soudního řízení žádat finanční odškodnění,“ doplňuje Chovanec.
Tiskové oddělení ČSSD
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz