STAN: Dohoda kraje a ČEZ ohledně Temelína neřeší všechny problémy, zapojit se musí i stát

06.12.2011 15:55 | Zprávy

Společnost ČEZ vybuduje v Jihočeském kraji v souvislosti s chystanou dostavbou elektrárny Temelín jedenáct nových obchvatů měst a obcí a provede řadu dalších místních opatření na komunikacích II. a III. tříd v jihočeských obcích.

STAN: Dohoda kraje a ČEZ ohledně Temelína neřeší všechny problémy, zapojit se musí i stát
Foto: atominfo.cz
Popisek: Temelín

Do realizace těchto plánů ČEZ investuje zhruba 1,6 miliardy korun. Vyplývá to z dohody mezi Jihočeským krajem a společností ČEZ v souvislosti s uvažovaným rozšířením JETE o další dva bloky.

My tuto významnou investici vítáme, protože je to velká šance pro místní stavební firmy a práci tak mohou dostat i další Jihočeši - obyvatelé našich měst a obcí. To je pozitivní zpráva pro Jihočeský kraj. Požadujeme také, aby zástupci vedení Jihočeského kraje a společnosti ČEZ pravidelně informovali občany o plnění této dohody.

Obchvaty v délkách od jednoho do pěti kilometrů mají podle plánů vést kolem obcí Žimutice, Bečice, Bzí, Dolní Bukovsko, Temelín, Tálín, Paseky, Albrechtice nad Vltavou, Slapy, Malšice a Bechyňská Smoleč, které se nacházejí u dvou hlavních tras, jež budou sloužit pro dopravu materiálu na stavbu rozšíření elektrárny. Upraveny a rozšířeny by měly být také silnice v úsecích Albrechtice - Všeteč, Všeteč - Temelín nebo Dolní Bukovsko - Bošilec. Celkem má být postaveno asi 40 kilometrů nových silnic. To je samozřejmě v pořádku. Problém však vidíme v trase, která povede k temelínské elektrárně od Tábora do Českých Budějovic. Obyvatelé Tábora se právem bojí toho, že jakmile začnou přes toto město jezdit nákladní auta a kamiony s materiály pro temelínskou elektrárnu, výrazně se zvýší v tomto městě doprava, což sebou přinese vyšší koncentraci škodlivých látek v ovzduší a další negativa.

V rámci dostavby temelínské elektrárny by se měl také angažovat stát a přidat peníze na potřebnou dostavbu obchvatu města Tábora a dalších míst, protože temelínská elektrárna má jako přední výrobce elektrické energie klíčový význam pro celou Českou republiku. Proto se musí na posílení dopravy v jižních Čechách výrazně podílet i státní rozpočet.

Podle nás by k temelínské elektrárně měla vést z Týna nad Vltavou do Českých Budějovic přes Hlubokou nad Vltavou kapacitní silnice I. třídy, o kterou by se staral stát.

Jihočeský krajský výbor hnutí Starostové a nezávislí (STAN)
Ing. Jaroslav Houba, CSc, starosta obce Sedlec
předseda hnutí STAN Jihočeského kraje

Více:
Temelín bouchne, Mnichov v ohrožení. I to prý čeká naši vládu


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: STAN

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

10:02 Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

Incident českých vojáků v Keni stále vyvolává otázky informovanosti mezi Armádou ČR, Ministerstvem o…