Podle severočeského politologa Jana Hrubeše je v prvé řadě nutné vnímat, že značka ANO je v rámci České republiky úspěšným produktem politického marketingu. „Vzpomeňme dobu, kdy marketingoví poradci pomohli se zviditelněním tohoto hnutí skrze charismatickou osobnost Andreje Babiše - který se v počátcích původně v hnutí nechtěl angažovat - a pozitivní kampaň, která zastínila prvotně negativní kontext zkratky Aliance Nespokojených Občanů,“ upozorňuje pro ParlamentníListy.cz.
Právě touto optikou je podle něj nutné vnímat úspěch ANO v komunálních volbách, ve kterých získalo na 1 600 mandátů po celé České republice. „Na rozdíl od parlamentních pozic, které mohou být šéfem hnutí Andrejem Babišem poměrně snadno kontrolovány, zde bude 1 600 zastupitelů, kteří z logiky věci nemohou být příliš známí mezi voliči a ani mezi sebou navzájem, neboť nemají za sebou roky práce v rámci stranické hierarchie,“ míní expert. „Tyto skutečnosti v kombinaci s faktem, že zastupitele nelze odvolat, pochopitelně hrají ve prospěch úvah, jako je možné politické přeběhlictví, prosazování vlastních zájmů, koalování s mafiánskými stranami a jejich zprofanovanými představiteli. Jestli jsou tyto úvahy reálné, však ukáže čas,“ podotýká expert na politiku, který působí na Vysoké škole finanční a správní.
- TÉMA: Komunální volby
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš