Jak dopadla konference vaší nové strany Republika?
Z mého pohledu dopadla trochu schizofrenně. Na jednu stranu oceňuji, že se nás sešlo něco kolem 120 lidí, nicméně mrzí mě neúčast médií. Přislíbila ji jak veřejnoprávní média, tak i ta ostatní. Čas si na nás ale nakonec nikdo neudělal, což je škoda, protože máme potenciál zakotvit se zde jako celorepubliková pravicová strana.
Proč vás podle vás média ignorují?
Pár z nich se nám ozvalo, že mají jiné priority, viz problémy na Ukrajině, což je určitě vážný problém, ale rozhodně nespadá do agendy domácího zpravodajství. Klasicky tady funguje cenzura a je nám jasné, že naše strana nebude úplně chtěná. Politické nebe dnes ovládají určité mocenské skupiny, které ovládají i média, a nemíním tím jen Babiše. O to víc se s tím budeme muset poprat a vynaložit víc sil do kontaktní kampaně.
Jak to dopadlo s volbou orgánů?
Volba proběhla standardně a hladce, problém s tím nebyl. Co se týká předsednictva, bylo navrženo v rámci potenciálních krajských manažerů a všichni byli z 95 % odsouhlaseni. Kromě toho jsme zvolili i rozhodčí a kontrolní komisi a odsouhlasili jsme usnesení o tom, že Republika půjde do evropských voleb s lídrem Otto Chaloupkou.
Jaká jsou tři nejdůležitější jména vaší strany?
Předseda Otto Chaloupka, 1. místopředseda Michal Babák a Antonín Cekota, místopředseda strany a do nedávna krajský manažer ODS ve Zlínském kraji.
Co zásadního si přinášíte z Věcí veřejných do strany Republika?
Ve Věcech veřejných jsem získal spoustu zkušeností, které doufám nyní budu aplikovat do nové strany. Ty zkušenosti ne vždy byly pozitivní a je třeba přiznat si i chyby, kterých jsme se dopustili na celostátní úrovni. Strana VV mi v tomto pomohla zorientovat se, jak politika funguje a co je potřeba k tomu, aby začala fungovat líp a nebyla jen sprostým slovem. Na druhou stranu Republika je budována zcela jinak než VV, ANO nebo Okamurův marketingový projekt Úsvit. My chceme stranu vybudovat odspodu, na volbách do zastupitelstev a lidech, kteří budou pracovat v krajích. Tím bychom měli dosáhnout pevných základů na rozdíl od marketingových projektů na jedno volební období.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Luboš Xaver Veselý