Bubák Zeman a strašení Ruskem. Budou chtít znechutit levicového voliče, odhaduje kampaň Petr Dimun

22.08.2013 4:39 | Zprávy

ROZHOVOR Čekají nás volby o emoci, ne racionalitě. Místo Řecka se bude strašit Ruskem. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz to řekl Petr Dimun, exporadce bývalého premiéra Jiřího Paroubka (NS-LEV 21) a někdejší šéf sekce PR a marketingu ČSSD. Řeč byla také o ODS a jejích vyhlídkách, Václavu Klausovi a mobilizaci pravice.

Bubák Zeman a strašení Ruskem. Budou chtít znechutit levicového voliče, odhaduje kampaň Petr Dimun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dimun

Jakou volební kampaň v rámci voleb do Poslanecké sněmovny můžeme čekat? Vzhledem k tomu, že strany mají málo peněz, budou ulice méně oblepené a kampaň méně halasná?

Volby musíme zasadit do kontextu událostí. Pokud by se konaly ve standardním modu, tedy po skončení čtyřletého mandátu Sněmovny, byl by to střet mezi stranami vládní koalice, které budou obhajovat výsledky a kroky jejich vlády, zatímco opoziční strany se vůči vládě budou vymezovat a zpochybňovat její výsledky. Vznikem prezidentské vlády Jiřího Rusnoka, rozpadem tzv. stojedničky, postavené na půdorysu dosavadní koalice a střetu uvnitř ČSSD, se dostáváme mimo toto standardní schéma. Navíc zde máme dvě probíhající politické kauzy: kauza Davida Ratha a kauzy okolo pravé ruky bývalého premiéra Nečase.

To vše bude do volební kampaně zasahovat a utvářet ji. Obávám se, že nás čekají volby obdobné těm v roce 2010, tedy volby více o emoci, než racionalitě. Volby o naštvání lidí na politiku a politiky obecně - což nahrává novým subjektům - na straně jedné a volby o strachu, kdy strašení Řeckem nahradí tyto volby strašení Ruskem. Opět zde hrozí riziko, že volby nebudou střetem vizí a programů, koneckonců, žádná ze stran je dodnes nemá ani hotové, včetně ČSSD, ale jakýmsi referendem o stavu české politiky vůbec.

Co se za tři roky od posledních sněmovních voleb stalo s cenami reklamy? Outdoorové, tištěné, internetové...

Reklamní trh ovlivňuje ekonomická krize. Ceny tedy spíše stagnovaly. Outdoor a tištěná reklama se však v dnešní době stává spíše podpůrnou. Klíčem k úspěchu jsou dnes, zvláště pokud kampaň bude tak krátká, internet a sociální sítě. Jasné sdělení, vtip, kreativita a také rychlost reakce, to bude rozhodovat o úspěchu v těchto volbách.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Petr Kupka

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vždy Fialu hájili, najednou změna. Markéta Šichtařová hovořila s poradcem premiéra

18:35 Vždy Fialu hájili, najednou změna. Markéta Šichtařová hovořila s poradcem premiéra

INVENTURA MARKÉTY ŠICHTAŘOVÉ Prezident Petr Pavel vzkázal těm, co na něj minulou neděli na Národní t…