Pedagogická komora je spolek učitelů, ředitelů škol a dalších pedagogů, který začíná být slyšet čím dál tím více. Netají se přitom s ambicemi konkurovat i dalším školským organizacím. O některých neshodách mezi iniciativou a oficiálními školskými odbory jsme psali například ZDE. Přestože Pedagogická komora byla oficiálně registrována teprve před rokem a půl, stala se nejpočetnějším školským spolkem.
Jak řešit nedostatek učitelů na českých školách? A je snižování požadavků na kvalifikaci učitele tou správnou cestou? O těchto a dalších záležitostech jsme mluvili s prezidentem Pedagogické komory Radkem Sárközim.
Poslanci budou projednávat vládní novelu o pedagogických pracovnících, která by umožnila na ZŠ a SŠ učit i nepedagogům. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) si od ní slibuje, že do škol dostane lidi, kteří nahradí 6 tisíc chybějících učitelů. Vaše iniciativa je spolu s odbory ostře proti. Proč?
Proti by měli být především rodiče dětí, protože to ohrozí kvalitu vzdělávání žáků. Stejně jako nelze řešit nedostatek lékařů v nemocnicích zaměstnáním veterinářů, nelze řešit nedostatek učitelů jejich nahrazením lidmi bez pedagogického vzdělání. Podobné experimenty na dětech Pedagogická komora podporovat nikdy nebude. Že je nekvalifikovaná výuka horší, zjistila i Česká školní inspekce, ale stačí na to selský rozum...
Jak by urgentní nedostatek učitelů podle vás měla vláda řešit?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jonáš Kříž