Jak to je podle experta ve skutečnosti s ekologií nových aut a elektomobilů. Budete se asi divit

02.04.2019 17:49 | Zprávy

ROZHOVOR: To, že z nás řidičů dělají některá média piráty silnic a škodnou a z aut plechové obludy, které ničí tento svět, se už stalo koloritem. Stejně tak si zvykáme na zjednodušené závěry, že téměř za vše může rychlost. Být pomalým nebo špatným řidičem je v mediálním světě lepší, než jezdit bez nehod a být vyježděný a nezdržovat provoz. Za reálnou nehodu je bodový postih nižší než za překročení rychlosti na prázdné dvouproudové silnici a telefonovat za jízdy je špatně, ale zastavit v nepřehledném úseku a telefonovat je v pořádku. To jenom na úvod, do jaké společenské pozice se dostávají dnešní automobilisté, říká Karel Pohner, pořadatel Rally show v Hradci Králové

Jak to je podle experta ve skutečnosti s ekologií nových aut a elektomobilů. Budete se asi divit
Foto: Hans Štembera
Popisek: Export automobilů, ilustrační foto

Co si Vy osobně myslíte o současném trendu ekologie aut? Je podle Vás efektivní kupovat stále nová a nová auta? 

O ekologii aut začneme v podobném duchu. Mít každé 3 – 5 let nové auto je podle „expertů“ ekologické. To už slýcháme dvacet let a vždy ta stará auta neuvěřitelně zatěžují naše životní prostředí, ale ta nová, to je prý správná cesta. Dnes už jezdíme zase v těch nových autech, která byla tak ekologická, ale ejhle, dnes jsou už zase stará a neekologická. Každý rok přijde nová euro norma, až z toho musel sám chudák Volkswagen podvádět a najednou jsou všechna ta dieselová eko auta z roku na rok zase fuj. 

Neměl bych takové věci vůbec říkat, protože jsem pořadatelem Rally Show, jedné z největších road show v Čechách, a proto doufám, že mi to naši partneři odpustí. Není tomu tak dávno, co jsme na okruhu testovali jednu značku automobilů a přiletěl tam šéfkonstruktér z Paříže, který sám přiznal, že dnešní motory jsou dimenzovány na 200 tisíc km. Nejsem zastáncem konspiračních teorii o tzv.“kurvítkách“, ale výrobci nejsou motivováni k výrobkům, které by měly vydržet dlouho, a tak konstrukci vozů prostě nepředimenzují a snaží se šetřit. Ale položme si otázku, je opravdu ekologické po 200 tisících nebo 4 letech kupovat, tedy vyrábět a likvidovat další auto? Nebylo by třeba ekologické najet na autě 600 tisíc a více a tím snížit ekologickou zátěž této planety z výroby, likvidace a dovozu o 2/3! A pokud už je nutné snižovat objemy motorů kvůli váze, emisím a ceně, tak nestálo by za zvážení motory nebo auta generálkovat a repasovat? 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Měl by podle vás Turek přijít o řidičák?

Podle mě ano, myslím, že kdyby se jednalo o běžného občana, už by ho neměl. On jel přeci nejen rychle, ale do toho ještě měl mobil v ruce, a to je přeci taky protizákonné. A co jako odborník na dopravu říkáte na to, že podle Turka by se rychlost na dálnicích měla zvýšit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vondráček z ANO: Případy Georgesca a Le Penové bijí do očí. Naštěstí to u nás nejde

11:44 Vondráček z ANO: Případy Georgesca a Le Penové bijí do očí. Naštěstí to u nás nejde

„Co se týče migrace, tak vlastně orbánovské Maďarsko znamenalo obrat ve skupinovém myšlení. Od původ…