Už skoro týden řešíme kauzu „syn Andreje Babiše“. Začalo to reportáží Slonkové s Kubíkem, ve které byla použita skrytá kamera. Bylo to na místě? Byla dramaticky přibarvená, nebo profesionálně odvedená? Poskytovala reálnou „munici“ k vážnému politickému útoku na Babiše? Lze v ní vidět prvky načasovaného útoku?
A kdo je ochoten věřit, že to Sabina Slonková dělá výhradně kvůli pravdě? Je to snad novodobá Johanka z Arku? Ani náhodou. Prý investigativní žurnalistika. Já v lepším případě vidím žurnalistiku aktivistickou, v horším případě žurnalistiku prodejnou.
Jakoby s odchodem Jana Petránka symbolicky spadlo novinářské řemeslo o další stupínek níže. Rádoby elitní novináři se chovají jako paparazzi, stírají rozdíl mezi zprávami a komentáři, reportáží a thrillerem, porušují novinářskou etiku a nedodržují – zdá se – ani zákony. Takový postup nelze obhajovat veřejným zájmem. Od kdy, pokud si tedy hrají na spravedlivé, účel světí prostředky?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marek Korejs