Prezident Zeman poskytl v poslední době více rozhovorů pro tisk i televizi, než je obvyklé. Některá jeho prohlášení opět znamenala poprask. Prospívá mu podle vás větší mediální prezentace?
Určitě. Miloš Zeman je politik, který žije z toho, že mu média věnují pozornost. Je to typický politik mediálního věku, protože se umí vyjadřovat ve zkratce, v bonmotech, a to je přesně to, co často diváky nebo čtenáře zajímá více než nějaké dlouhé sofistikované komentáře a projevy. Z tohoto hlediska jsou vlastně média a mediální přízeň pro Miloše Zemana darem.
Českou hlavu státu kladně hodnotí 70,2 % dotázaných Čechů. Toto číslo je nejvyšší od začátku jeho působení v pozici prezidenta ČR. Loni v listopadu jej podporovalo o tři procenta méně dotázaných. Může mu popularita vydržet?
Myslím si, že může. Jednak Miloši Zemanovi pomáhají témata, která jsou ve společnosti frekventovaná, především migrační politika a bezpečnostní otázky. Tam on dokáže předkládat natolik srozumitelné recepty, že je spousta lidí nejen pochopí, ale také se pro ně nadchne. A pak už zapomenou na dávný bonmot Miloše Zemana, když říkal: „Každý problém má každé své rychlé a většinou špatné řešení.“
Společnost je znepokojená a v takové situaci, když dokáže přitáhnout pozornost a mluvit s lidmi srozumitelně, má pochopitelně navrch. Když to shrneme, Miloši Zemanovi nahrávají jeho politická témata a také mu pomáhá to, že co se týká jednoduchosti a srozumitelnosti ve vyjadřování, těžko se mu hledá na politické scéně konkurence.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Černá