Jedním z hlavních témat, o kterých se v posledních dnech hovoří v souvislosti s protiepidemickými opatřeními, je návrat dětí do škol. Souhlasíte s názory, že po roce od prvního lockdownu už je situace tak vážná, že je třeba děti vrátit k normálnímu životu?
Situace ve vzdělávání je opravdu kritická, jak v základních školách, tak ve středních školách, obzvláště v oborech, které potřebují praxi. Je pravdou, že čím jsou děti starší, tak mohou zvládnout distanční výuku lépe, nicméně absolventské ročníky opravdu potřebují prezenční výuku. Situace u nižších ročníků ZŠ v podstatě sotva umožňuje udržení stávajících vědomostí. Probírání nové látky distanční formou je absolutně nefunkční. Učitelé se snaží probírat alespoň základní předměty, přesto jejich úsilí nemá velkou produktivitu, a to ani u dětí, kterým se rodiče snaží maximálně pomáhat.
Jak zajistit návrat dětí do škol a současně eliminovat hrozby šíření nákazy?
Je to náročné, nicméně můžeme si vzít inspiraci od okolních států. Například Rakousko má systém dobře propracovaný a v podstatě k přerušení výuky došlo v minimálním rozsahu.
Jak se v tomto směru angažuje školský výbor Poslanecké sněmovny, jehož jste členem? Ministr Plaga patří k nejméně viditelným a veřejně se raději moc nevyjadřuje; komunikuje o těchto věcech alespoň s poslanci?
Pana ministra opakovaně bombardujeme usneseními výboru, kde ho dlouhodobě žádáme o informace ohledně průběhu covidu ve školách. Od podzimu požadujeme, aby vytvořil systém, kdy by mohla prezenční výuka probíhat. Bohužel pan ministr má vždy na vše odpovědi, že vše řeší, ale žádná konkrétní řešení jsme ve školství nezaznamenali.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo