Co říkáte trestnímu stíhání předsedy Bloku proti islámu Martina Konvičky?
Osobně to vnímám jako politickou zakázku, protože výroky, za které je obviněn, jsou velmi staré a pocházejí z jakési facebookové debaty, která byla vedena v jiných souvislostech než dnes, kdy už pan Konvička reprezentuje určité lidi.
Neměl by si ale přece jen dávat bacha na to, co říká a píše, a aby, když se vrátí domů z hospody a je na Facebooku, nepsal o namletí lidí do masokostní moučky či odsunu křesťanů? Nemůže to hnutí poškozovat?
Ano, každý z nás je odpovědný za to, co prezentuje, a trestní odpovědnost platí pro všechny stejně. Jestliže já teď řeknu něco, co překračuje zákon, můžu být příslušně potrestán. Ale nemá se to přece začít ve chvíli, kdy už určitá skupina lidí začíná sbírat preference a sympatie od obyvatelstva, které vnímá imigrační krizi jako nebezpečí číslo jedna. Ale mělo by se všem měřit stejným metrem. Jiné věci také hraničí s překročením zákona. Proč není stíháno, pokud někdo prezentuje násilí jako jednu z forem řešení politického problému a vyhrožuje šibenicemi? Na našich demonstracích nikdo nikdy nepropagoval násilí jako součást politického boje.
Odborník na extremismus Miroslav Mareš nedávno zmínil Úsvit a SPD Tomia Okamury jako nové extremistické subjekty. Co si o tom myslíte?
V poslední době se s pojmem extremista, radikál, nacista, xenofob, islamofob či rasista začalo spojovat takové množství názorů běžných občanů, že potom by do této kategorie spadalo nějakých 80, 90 procent obyvatelstva. Takže tady nějakých deset či dvacet procent populace tvrdí o ostatních, že jsou xenofobové a rasisti? Nemůžeme přece každého, kdo řekne, že nesouhlasí s imigrací, označit za rasistu, nacistu či xenofoba.
Co se týče sexuálních útoků uprchlíků v Německu, publicista Jan Petránek řekl, že útoky na ženy jsou hluboko v mentalitě migrantů a uprchlíci mají hodnoty neslučitelné s našimi. Co o tom soudíte?
S tímto souhlasím. Nejenom pan Petránek, ale i řada našich významných sociologů a psychologů se vyjádřila úplně stejně k podnětům těch činů, které se staly v Německu, ale dějí se po celé Evropě. Hodnoty migrantů jsou skutečně naprosto rozdílné a nedokážu si představit, jak by se do několika málo let dokázali všichni imigranti, kteří teď přicházejí do Německa, Francie či Švédska, integrovat. Je otázka několika desetiletí, zda se tito lidé budou integrovat a budou respektovat naše právo a naše zákony. Již při svém příchodu nerespektují naše pravidla a podle mého se ani v budoucnu nechtějí přizpůsobovat. Naopak, celá Evropa, celá křesťanská kultura se na území Evropy podřizuje imigrantům. Vidíme ústupky ve školství, na veřejnosti. Je to náš dekadentní způsob, kterým si degradujeme své hodnoty, které naši předkové po staletí budovali a bojovali za ně.
Integrace je asi problém, když se nedokázali integrovat imigranti, kteří jsou v Evropě již několik desítek let po několik generací...
Přesně. Podívejte se na příklad Francie, jak se rapidně rychlým způsobem začala proměňovat k něčemu, co my nejsme schopni pochopit. Všechny důsledky té benevolence a přizpůsobování už Francie sklízí, ať už to jsou věci týkající se násilností na ulici, kriminality, teroristických útoků. To jsou věci, které svědčí, že tam používaný model je nefunkční. Pokud my na něj přistoupíme, je to jenom naše hloupost a řízená sebevražda.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík