Obchodník Juračka: Poctivého plátce daní v této zemi čeká spirála smrti

21.12.2012 19:19 | Zprávy

Dlouhodobé tanečky kolem výše sazeb daně z přidané hodnoty ukončil v pátek podpisem daňového balíčku prezident, ještě pár dnů před koncem roku ale trvala nejistota, jaké od začátku roku budou. Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka to považuje za týrání podnikatelů, které se vládě musí vrátit. Pro obchod samotný to znamená velkou spoustu komplikací.

Obchodník Juračka: Poctivého plátce daní v této zemi čeká spirála smrti
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ing. Zdeněk Juračka, čestný předseda Asociace českého tradičního obchodu

Jedním z nejvíce diskutovaných témat během fungování vlády Petra Nečase bylo zvyšování sazeb daně z přidané hodnoty. To dramaticky prudší od začátku letošního roku nepřineslo kýžený efekt v podobě vyššího příjmu pro státní rozpočet. Přesto se vláda rozhodla vstoupit do stejné řeky a přes potíže s rebely z řad ODS si doslova na poslední chvíli prosadila zvýšení DPH i od příštího roku, i když jen o jediné procento u obou sazeb.

Koalice ještě s využitím hlasů poslanců strany LIDEM schválila vládní daňový balíček, který od příštího roku zvyšuje daň z přidané hodnoty na 15 a 21 procent. Ten v pátek odpoledne svým podpisem "přiklepl" i prezident Václav Klaus.

V tomto státě je naprosto daňový ráj

„Už dva roky protestujeme proti zvýšení DPH. Podnikatelé sice spíš přijímají zvýšení nepřímých daní, což daň z přidané hodnoty je, ale dávají přednost tomu daně lépe vybírat než je zvyšovat,“ připomíná pro ParlamentníListy.cz prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeněk Juračka.

Trnem v oku mu je především stále slabší výběr daní. „V tomto státě je naprosto daňový ráj, v němž se lze velice lehce a elegantně vyhnout placení dépéháčka. A zase jen ti poctivci, kteří daně řádně platí, to odnesou, protože je to trvale ničí. Je to taková spirála smrti. Bohužel už to tvrdíme dva roky, ale bez úspěchu,“ říká Zdeněk Juračka.

Zvýšení ceny a špatný psychologický moment pro zákazníka

Další zvýšení DPH bude mít negativní dopad na situaci obchodníků. „Promítne se do ceny a čím jsou vyšší ceny, tím při dnešní ekonomické situaci ve státě a stavu rodinných rozpočtů bude klesat i zájem zákazníka. A zvýšení daně samo o sobě, třeba i jen o jedno procento, je špatný psychologický moment pro zákazníka,“ tvrdí prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bereme moc washingtonským elitám... Donald Trump složil slib a přišla politicky nekorektní smršť u mikrofonu

18:31 Bereme moc washingtonským elitám... Donald Trump složil slib a přišla politicky nekorektní smršť u mikrofonu

V roli prezidenta pronesl Donald Trump svůj první projev. Dal jasně najevo, že odteď bude navždy pla…