Město Beroun totiž uspělo se žádostí o dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce. Na revitalizaci přednádražního prostoru spojenou s přemístěním autobusového nádraží získalo přes 52 milionů korun. Celkové náklady na projekt nazvaný Veřejná doprava pro všechny přesáhnou 60 milionů korun.
„Po výstavbě kanalizace a rozsáhlých opravách města po povodni v roce 2002 půjde o další nákladný a náročný projekt,“ uvedla městská architektka Dana Vilhelmová s tím, že u vlakového nádraží vznikne komplexní a zároveň i reprezentativní dopravní uzel všech typů veřejné i osobní dopravy.
Podle Vilhelmové se o logickém přemístění autobusového nádraží k vlakovému jednalo v Berouně už před více než dvaceti lety. S přemístěním autobusových nástupišť k železničnímu nádraží počítá již územní plán z roku 2001.
„Jde o celosvětový trend, kdy se veškerá doprava hromadná i individuální soustředí na jediné místo. Půjde proto o velmi významný krok pro celý Beroun. Pro obyvatele i návštěvníky města se výrazně zlepší cestování za prací, službami, vzděláním a dalšími aktivitami. Zvýší se komfort jejich cestování. Pro město bude mít velký přínos rovněž snížení ekologické zátěže z dopravy,“ uvedla starostka města Šárka Endrlová. Výhodný bude propojený vlakový a autobusový terminál i pro ty cestující, kteří dosud museli z autobusového nádraží na vlakové přecházet více než kilometrový úsek.
Projekt, jehož realizace má začít na jaře 2013 a skončit v roce 2014, počítá s komplexním vyřešením a úpravou celkem 22 300m2 prostoru před nádražím Českých drah v Berouně, vybudováním moderního autobusového nádraží s přístupovými komunikacemi a potřebným zázemím.
V rámci projektu vznikne nová okružní křižovatka u dnešního sjezdu k nádraží. Odtud budou osobní auta pokračovat po nové silnici v těsném sousedství parkoviště P&R. „Řidiči budou mít k dispozici kromě parkoviště P&R i šestnáct míst pro krátkodobé stání a parkoviště pouze pro výstup a nástup v blízkosti stávající budovy Českých drah,“ vyjmenovala Vilhelmová.
Autobusy budou jezdit po samostatném sjezdu ke třem nástupním ostrůvkům s celkem devíti zastávkami. Oproti stávající komunikaci vedoucí k nádraží budou ostrůvky o několik metrů posunuty dále od zdejšího bytového domu. První z nich, který bude sloužit pro MHD, navíc bude chráněn přístřeškem s pevnou zadní stěnou.
Projekt počítá i s vybudováním chodníků, části cyklostezky a novým veřejným osvětlením.
Ve stávajícím objektu ČD vznikne čekárna, která dosud na autobusovém nádraží chyběla. K dispozici zde bude rovněž úschovna kol. Projekt počítá i s revitalizací zeleně. Budou zde vysázeny desítky vzrostlých stromů a keře.
V místech současného autobusového nádraží u řeky Berounky v budoucnu dojde k propojení stávajících ploch zeleně podél Berounky a vznikne tak výchozí prostor pro volnočasové aktivity místních i návštěvníků Berouna s dostatečně velkým bezplatným parkovištěm.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mesto-beroun.cz