Žádosti o vydání občanských průkazů a cestovních pasů přijímají úředníci v budově magistrátu na ulici Palackého v Místku, a to v pondělí a středu od 8 do 11:30 a od 12:15 do 17 hodin a ve čtvrtek od 8 do 11:30 a od 12:15 do 15 hodin.
Rodiče jsou v případě podání žádostí o vydání občanského průkazu nebo cestovního pasu pro děti do 5 let odbaveni přednostně.
Klientům, kteří si chtějí doklady vyřídit mimo úřední dny, tedy v úterý nebo pátek, nabízíme možnost objednávky, a to telefonickou formou na čísle 558 609 455 nebo 558 609 458. Nejbližší volné termíny pro objednání se pohybují v horizontu čtyř týdnů.
Lhůta pro vyřízení cestovního pasu nebo občanky je do 30 dnů. Občanům, kteří potřebují urychleně vycestovat do zahraničí, lze vydat pas do 6 pracovních dnů. Doba platnosti je 10 let, v případě občanů mladších 15 let je doba platnosti 5 let. Správní poplatek za jeho vydání činí 4 000 korun, pro občany mladší 15 let 2 000 korun. Vydávání cestovních pasů bez biometrických údajů ve zkrácené lhůtě s dobou platnosti na 6 měsíců již není možné, bylo zrušeno.
Stav vyřízení žádosti o vydání OP lze sledovat ZDE
Stav vyřízení žádosti o vydání E-PASU lze sledovat ZDE
Více informací viz přílohy od MVČR ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV