Radní města se po podrobných analýzách a konzultacích přiklonili na stranu odborníků a dopravních expertů. Cyklisté budou moci jezdit ve vymezeném jízdním pruhu v přidruženém prostoru, přičemž samostatný chodník zůstane zachován. Veřejnost mohla svými názory přispět na diskusi za přítomnosti všech dotčených orgánů.
Na stole byly k dispozici celkem čtyři možné varianty řešení. K bouřlivým diskusím došlo na jednání zastupitelstva i u kulatého stolu se zástupci petentů i odborníků a ostatních dotčených subjektů.
Vítězná varianta je optimálním řešením pro odborníky a zcela určitě i pro Pouchovany či Rusečany, kteří stezku pro své cesty do zaměstnání i z něj často využijí. „V rámci nesčetných konzultací s odborníky ale i s přihlédnutím k názorům veřejnosti na řešení této problematiky jsme radě města předložili varianty k posouzení. Tento způsob byl vybrán kompromisně jako nejlepší. Přiklonili jsme se k variantě, která je co možná největším kompromisem, který zohledňuje požadavky odborné veřejnosti, ale i zástupců obou petičních výborů. Odděluje komunikaci, cyklostezku a chodník do samostatných částí. Bude umožňovat využití jednak zdatným cyklistům, ale i seniorům a matkám s dětmi,“ hodnotí schválenou variantu Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města.
Rozhodnutí rady města o řešení této investiční akce je důležité i pro další dotčené subjekty, které musejí z různých důvodů komunikaci rekonstruovat. Zejména pak pro vlastníka SÚS a.s a VAK Hradec Králové a.s. S oběma subjekty chce město realizaci investice spojit tak, aby se stavebně provedly všechny nutné rekonstrukce najednou a nemuselo docházet k dalším stavebním omezením v místě.
Magdaléna Vlčková
tisková mluvčí MmHK
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org