Původní stěna už nesplňovala potřebné limity. Pro větší pohodlí obyvatel Pávova proto město společně s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR investovaly dohromady 52 milionů korun na demolici staré a stavbu nové protihlukové stěny – město se podílelo částkou přesahující 17,5 milionu korun.
"Stěna i silnice jsou od 16. listopadu 2021 v předčasném užívání. Stěna je dlouhá 1054 metrů a vysoká místy až sedm metrů. Její nejnižší část dosahuje 4,5 a nejvyšší 6,9 metru. Životnost bude mít minimálně 30 let," popsal stavbu Petr Ryška, náměstek primátorky Jihlavy odpovědný za investice.
"V příštím roce musí být ještě odstraněna odvodňovací armatura vysokotlakého plynovodu a následně bude stavba převáděna do zkušebního provozu. Dojde ještě k měření hluku z dopravy a poté bude stavba kolaudována," upřesnil Ryška.
Součástí stavby byl obnovený sjezd do Pávova, resp. mimoúrovňová křižovatka na 162. kilometru silnice I/38, jejíž stavba vyšla z celkové částky na 5,7 milionů korun. Kromě kompletní úpravy povrchu vozovky a nového značení se sjezd také rozšířil na 9,2 metru. Nicméně využívat křižovatku, která bude sloužit zejména k odlehčení dopravy v době dopravní špičky, je umožněno pouze vozidlům do 3,5 tuny.
V příštím roce je plánovaná oprava 5,6 kilometrů vozovky silnice I/38 a jejího příslušenství mezi dálnicí D1 a Jihlavou. Aktuálně je Ředitelství silnic a dálnic v závěrečné fázi veřejného výběrového řízení na zhotovitele. Obdrželo celkem 8 nabídek a probíhá jejich vyhodnocování s ohledem na kritéria stanovená zadávací dokumentací.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV