Kladno: Na modernizovanou trať v Kladně se vrátily vlaky

07.08.2024 19:45 | Tisková zpráva

Přestavba trati napříč největším městem Středočeského kraje pokročila. Správa železnic obnovila provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, první vlaky vyjely na koleje ve čtvrtek 1. srpna ráno. Využívat budou prozatím jednu kolej, k zahájení dvoukolejného provozu dojde už za necelý měsíc. Stavba je součástí projektu modernizace trati Praha – letiště – Kladno.

Kladno: Na modernizovanou trať v Kladně se vrátily vlaky
Foto: Archiv
Popisek: Centrum města Kladno. Ilustrační foto

Rekonstrukce traťového úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce začala v listopadu 2022, v současné době je dokončená přibližně ze dvou třetin. Stavbaři provedli sanaci železničního spodku a svršku a vybudovali nové mostní objekty, které jsou stejně jako celá trať připravené na položení druhé koleje. V polovině května se také zprovoznil silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, který nahradil dosavadní železniční přejezd. Ve stanici Kladno už jsou v provozu dvě nová nástupiště.

Další zlepšení čeká cestující od 20. srpna, kdy dojde k zahájení dvoukolejného provozu v celém modernizovaném úseku. Do konce prázdnin se pak zprovozní výtahy na obě nástupiště na zastávce Kladno město. 

V rámci stavby pokračují práce na náhradě přejezdu ve Wolkerově ulici silničním podjezdem. V polovině příštího roku se dokončí nový podchod ve stanici Kladno, práce na nové nádražní budově a celém přednádraží včetně parkoviště P+R potrvají do konce roku 2026. Projekt zahrnuje také výstavbu trolejového vedení a napájecí stanice, jejich zprovoznění ale bude záviset na dokončení modernizace navazující úseků z Prahy-Veleslavína.

Hlavními přínosy stavby jsou zdvoukolejnění a elektrizace trati, zvýšení její propustnosti a také traťové rychlosti, vybudování nových nástupišť s bezbariérovým přístupem a v neposlední řadě propojení železniční a autobusové dopravy vytvořením přestupního terminálu na zastávce Kladno město.

Zhotoviteli prací jsou společnosti EUROVIA CZ, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 4 686 819 513 korun.

Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Písek: Rekonstrukce severní části Husova náměstí je hotova

7:04 Písek: Rekonstrukce severní části Husova náměstí je hotova

Severní část Husova náměstí je opět průjezdná. Skončila tu rekonstrukce, která zahrnovala výměnu zhr…