Nové investice v hutním podniku ArcelorMittal Ostrava by měly snížit množství emisí do ovzduší o zhruba 520 tun na 490 tun ročně. Firma se tak dostává na zhruba 50 procent objemu emisí přípustných podle české a evropské legislativy a současně na hranici dnešních technických možností. Ještě v 70. letech minulého století vypouštěla huť ročně do ovzduší 40 tisíc tun prachu.
Během jednání se starosty moravskoslezských měst, které se uskutečnilo na ostravském magistrátu, ministr Richard Brabec informoval rovněž o vyjednávání s Evropskou komisí ohledně požadavků na opakování posudků EIA u významných dopravních staveb. Mezi jedenácti z nich, které vláda považuje za klíčové a chce u nich vyjednat výjimku, jsou na území Moravskoslezského kraje plánovány dvě. Jedná se o obchvat Frýdku-Místku a stavbu Prodloužené Rudné. „Byly vybrány proto, že jsou součástí evropské dopravní sítě a jsou nejpřipravenější,“ vysvětlil ministr.
Při rozmluvě s primátorem Tomášem Macurou přišly na přetřes otázky dalšího zlepšování životního prostředí v krajském městě posilováním elektromobility a CNG dopravy. Ministr Brabec informoval o připravovaném projektu, v jehož rámci by ministerstvo uvolnilo z Národního programu Životní prostředí pro kraje a obce na ekologizaci dopravy 150 milionů korun. Na pořízení jednoho ekologického vozu by bylo možné získat dotaci 80 až 150 tisíc korun.
Jednalo se také o problematice kotlíkových dotací, na které město Ostrava přispělo ze svého rozpočtu. Primátor Tomáš Macura zmínil v této souvislosti nejenom možnost bezúročných půjček pro žadatele v případě, že se povede vyřešit problém garance vrácení, ale také magistrát jako další místo, kde by bylo možné administrovat žádosti zájemců a zkrátit tak fronty, které provázely první vlnu programu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV