Pardubice: Radní přijali sérii opatření pro zvýšení hospodárnosti magistrátu

18.12.2023 13:05 | Tisková zpráva

Rada města Pardubic schválila sérii důležitých opatření, kterými reaguje na události posledních dní. Jsou mezi nimi například vytvoření pracovní skupiny napříč zástupci koalice a opozice, která bude posuzovat stávající organizační členění magistrátu.

Pardubice: Radní přijali sérii opatření pro zvýšení hospodárnosti magistrátu
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

Dalším schváleným usnesením je vytvoření procesního mechanismu pro externí odbornou kontrolu projektových dokumentací investičních veřejných zakázek nebo vznik nejméně tříčlenného týmu externích architektů jako poradního orgánu rady města.

„Rada města se shodla na vytvoření pracovní skupiny Zastupitelstva města Pardubic, která bude složena ze zástupců všech zastupitelských klubů, jedná se tedy jak o členy z koalice, tak o opoziční zastupitele. Rád bych, aby jasně zaznělo, že se spolupráci rozhodně nebráníme,“ uvedl primátor města Jan Nadrchal a doplnil, že úkolem této skupiny bude posoudit stávající organizační členění Magistrátu města Pardubic s důrazem na odbor majetku a investic, proces zadávání veřejných zakázek a jeho celkovou účinnost. Zároveň bude úkolem této skupiny připravit konsensuální návrh na organizační změny, které předloží Radě města nejpozději do 30. dubna 2024.

Rada rovněž schválila úkol vytvořit procesní mechanismus pro externí odbornou kontrolu projektových dokumentací u investičních záměrů dle Pravidel schvalování investičních záměrů, které v minulosti schválili zastupitelé napříč politickým spektrem.

„Tímto opatřením chceme u investičních veřejných zakázek nad 20 mil. Kč bez DPH nebo s odhadovanými ročními provozními náklady nad 5 mil. Kč bez DPH zajistit kontrolu více očí odevzdávaných projektových dokumentací, kterou by navíc zajišťovali nezávislí a externí odborníci jako jsou například autorizovaní inženýři a soudní znalci v oboru stavebnictví ještě před vyhlášením výběrového řízení,“ upřesnil první náměstek primátora Jakub Rychtecký a dodal, že kromě toho bude v úřadu vytvořena pro úplně všechny investiční akce minimálně tříčlenná pracovní skupina pro posuzování změn (změnových listů) během výstavby, která bude zahrnovat alespoň jednoho externího odborníka. Tady se radní inspirovali fungováním pracovní skupiny Krajského úřadu Pardubického kraje.

Současně se radní shodli na nutnosti prověření činnosti tajemníka magistrátu. „Chtěl bych, aby důrazně zaznělo, že panu tajemníkovi důvěřuji. Nicméně vnímáme, že je důležité, vzhledem k událostem minulých dní, aby proběhl externí audit,“ upřesnil primátor Nadrchal.

„Dalším bodem, na kterém jsme se jako radní usnesli, je vytvoření nejméně tříčlenného týmu externích architektů jako poradního orgánu rady města. Úkolem tohoto týmu bude posuzovat koncepci rozvoje odboru hlavního architekta a monitorovat architektonické a urbanistické projekty města,“ vysvětlit radní města František Brendl.

Radní také konstatovali, že pracovní skupina pro analýzu výkonu veřejné správy byla vytvořena v již v první půlce roku 2023. Skupina má připravit návrh na změnu Statutu města Pardubic pro dosažení větší efektivity. Zástupce politických klubů v pracovní skupině byli vyzváni k vyhodnocení analytických podkladů a předložení komplexního návrhu radě města do 30. září 2024.

V souvislosti se zadržením tří osob, které byly s magistrátem pracovně spjaty, se už dříve událo několik změn. Zejména došlo k novelizaci zadávacího řádu veřejných zakázek, kterou došlo ke zpřísnění podmínek zadávání městských veřejných zakázek. Současně bylo oddělení interního auditu pověřeno provedením dalších auditů na odborech dopravy a majetku a investic. Rada také odvolala z orgánů městem vlastněných společností všechny zástupce města, kteří jsou s touto kauzou spojeni a dozorčím radám byla zadána kontrola těchto společností.

Bývalý primátor Martin Charvát na všechny funkce rezignoval sám. Na listopadovém zastupitelstvu byly ve shodě s opozicí založeny další dvě pracovní skupiny složené ze všech zastupitelských klubů, první za úkol zabývat se Zadávacím řádem veřejných zakázek, druhá připravit konkrétní návrh úprav a změn smluv o výkonu funkce členů statutárních, kontrolních či případných jiných volených orgánů ve stoprocentně vlastněných akciových společnostech města.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vsetín: Starosta poblahopřál k úspěchu mladým karatistům

22:44 Vsetín: Starosta poblahopřál k úspěchu mladým karatistům

Starosta Vsetína Jiří Čunek (KDU-ČSL) přijal v pondělí 25. listopadu na radnici úspěšné mladé karati…