Pro odlehčení lokální dopravy je nutné, aby pokud možno rovinaté páteřní trasy spojovaly centrum města, sídliště, školy, sportoviště, průmyslovou zónu a autobusové nádraží.
„Musíme přihlížet k bezpečnosti cyklistů a dopřát jim bezpečný přejezd městem i dojíždění do města z místních částí, a to stanovením režimu na vozovkách přehledným značením, piktogramy, zaváděním cyklo pruhů, protisměrných proudů pro cyklisty v jednosměrkách či povolení smíšených chodníků při zachování preference chodců,“ uvedl místostarosta Zdeněk Jaroš. „Cílem je systematické rozšíření cyklo dopravy ve městě, koordinace správy a údržby sítě cyklistických tras a zvýšení bezpečnosti pro cyklisty, a to se zachováním rovnováhy mezi jednotlivými druhy dopravy,“ doplnil místostarosta. Po zmapování vybraných komunikací vznikla koncepce cyklistické infrastruktury v Pelhřimově.
„Koncepce cyklistické infrastruktury v Pelhřimově je otevřený dokument, který se bude průběžně aktualizovat a doplňovat. Úvodní část pojednává o důvodech pro změnu, proč podporovat cyklistickou dopravu a zlepšení podmínek pro aktivní mobilitu. Druhá část popisuje technické parametry jako cyklo značení a celkový prostor pro cyklisty, bezpečnost, právní odpovědnost a příklady pracovní náplně krajského a městského cyklokoordinátora,“ uvedla autorka koncepce a cyklokoordinátorka Města Pelhřimov Veronika Němečková.
„Další kapitoly se zaměřují na popis stávajících tras a stávající situace cyklodopravy ve městě. Koncepce je v souladu, s již připravovanými projekty cyklostezek (Pelhřimov-Vokov, Stráž, Skrýšov u Pelhřimova, ulice třída Legií). Hlavní část pojednává o návrhu tras a cyklo opatření ve městě. Nezbytná součást cyklistické koncepce je návrh technologického vybavení pro centrální část města i městské čtvrti. Jako příloha koncepce bude návod pro cyklisty a fotografická část stávající situace,“ doplnila autorka.
Koncepce cyklistické dopravy navrhuje vybudování sítě cyklistických stezek a cyklistických tras, které budou sloužit pro rekreační účely i pro každodenní cesty např. do práce či do školy. Jednotlivé úseky jsou plánovány samostatně, zejména trasy mimo město, a také jsou a budou realizovány v rámci různých investic. Zároveň poslouží jako podklad pro systematickou projektovou přípravu a výstavbu městské a příměstské cyklistické sítě včetně mobiliáře s podporou rozvoje základních cyklistických služeb (stojany na kola, úschovny, půjčovny, odpočívadla).
Nezbytná je také pro zapracování cyklistických tras a stezek do územního plánu města na ochranu koridorů všech navrhovaných tras a stezek, aby při majetkových operacích s pozemky, dopravním značení, výsadbě zeleně, oprav komunikací, parkovišť, chodníků, zastávek apod. byly zohledněny i potřeby cyklistické dopravy.
Postupná změna dopravního chování občanů a postupné přecházení na alternativní energie pro individuální dopravu bude do budoucna velmi důležité.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV