Plzeň 3: Na Výsluní zůstanou posílené dopolední spoje, večerní se neosvědčily

04.09.2023 22:31 | Tisková zpráva

Plzeňské městské dopravní podniky mají výstup z tříměsíčního hodnocení využití přidaných autobusových spojů na lince 39 Bory – Výsluní - Bory. To probíhalo od 1. dubna do 30. června letošního roku.

Plzeň 3: Na Výsluní zůstanou posílené dopolední spoje, večerní se neosvědčily
Foto: umo3.plzen.eu
Popisek: Úřad městského obvodu Plzeň 3

Do té doby zajížděla autobusová linka na Výslunní pouze v ranních hodinách mezi 5.30 až 7.30 a dále odpoledne mezi 13. do 18. hodinou. Protože ale zájem místních o veřejnou dopravu do této původně zahrádkářské kolonie stále narůstal, rozhodl se třetí městský obvod ve spolupráci s PMDP četnost obsluhy linky navýšit. „Na základě požadavků místních občanů jsme se s PMDP dohodli na zkušebním tříměsíčním navýšeném provozu. Ten ukázal, že v dopoledních hodinách má smysl spoje na Výsluní vypravit, o ty večerní byl však zájem malý. Jsem rád, že nám dopravní podniky vyšly vstříc, velmi jim za to děkuji a doufám, že s novou úpravou jízdního řádu budou občané z Výsluní spokojeni,“ uvádí starosta MO Plzeň 3 David Procházka.

Odjezdy odpoledních spojů po 15. hodině jsou nyní sjednocené na XX:56 jako v předchozích časech, místo stávajících XX:36. Tím dojde i k drobné kompenzaci za zrušený spoj 19:36 hod. Poslední spoj linky 39 tedy vyjede v 18:56. Nový jízdní řád začne platit od 2. září 2023.

Městská hromadná doprava do lokality Výsluní zajíždí už více než dva roky. Do zavedení pravidelné linky museli místní využívat jen svá auta, kola nebo vlastní nohy. V rámci zkoušek průjezdů a velikostí vozů byl pro obsluhu Výsluní nakonec zvolen midibus. Po dvou letech provozování linky se ale ukázalo, že zájem ze strany obyvatel této lokality je tak velký, že midibusy svou kapacitou už nestačí. V září loňského roku proto proběhla zkouška většího typu autobusu, který lépe vyhovuje potřebám obyvatel v této lokalitě. „Pro provoz linky 39 jsme v nedávné době pořídili dva autobusy Isuzu, které pojmou oproti původně provozovaným midibusům až dvojnásobný počet cestujících. Tyto vozy jsou plně klimatizované, jsou vybaveny systémem počítání cestujících a mají také větší počet sedadel přístupných z nízkopodlažní části vozu,“ doplňuje dopravně provozní ředitel PMDP Miroslav Macháň.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Lenka Knechtová byl položen dotaz

bydlení

Vámi kritizovaná digitalizace stavebního řízení je podle mě zanedbatelný problém v porovnání s tím, že má ČR problém s nedostatkem bydlení, které, když už je, tak je pro většinu smrtelníků nedostupné. A upřímně nemám dojem, že když jste byli ve vládě, že jste problém nějak řešili. Můj dotaz tak zní,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Informační centra se učí propagovat města pomocí videí

22:41 Liberec: Informační centra se učí propagovat města pomocí videí

Jak si objednat a posléze natočit dobré propagační video o městě bylo tématem setkání pracovníků inf…