Závěry z participace jsou zásadním podkladem pro dopravně-urbanistickou studii, která se momentálně tvoří a občané s ní budou seznámeni v první polovině tohoto roku, a to opět formou veřejného setkání. „Celá ta lokalita, to znamená nejen ulice Primátorská, ale i Braunerova a další, je neúměrně zatížena automobilovou dopravou. To je způsobeno zejména tím, že stále není dokončený Městský okruh a řidiči si zde zkracují cestu ulicemi rezidenční oblasti, které nejsou na takový objem dopravy stavěné,“ říká Tomáš Slabihoudek (TOP 09), radní pro dopravu.
Praha 8 zadala zpracování dopravně-urbanistické studie, která přinese doporučení, jak dopravu v řešené oblasti lépe usměrnit, zhodnotí kvalitu a vhodnost použitých povrchů na silnicích i chodnících, prověří kapacitu parkování. Studie se zaměří i na bezpečnost křižovatek, případně přinese i návrhy na nové přechody nebo bezbariérové úpravy.
„Bylo logické, aby zhotovení studie předcházela diskuze s obyvateli. Lidé, kteří zde žijí, děti, které tudy chodí do školy, maminky, které jezdí s kočárky po místních chodnících – to jsou ti, kteří dokáží nejlépe zhodnotit, která místa jsou zanedbaná a kde se jako chodci nebo řidiči necítí bezpečně. Z plánovacích setkání vzešly desítky velmi přínosných podnětů. Oblast známe, proto jsme řadu problémů tušili, a děkujeme občanům za jejich potvrzení. Nyní zpracovatelé studie všechny podněty prověří a na jejich základě navrhnou úpravy v lokalitě, které budeme dál řešit s hlavním městem,“ komentuje zapojení veřejnosti Martin Jedlička (TOP 09), předseda dopravní komise.
Z plánovacích setkání například vyplynulo, že za nejproblematičtější místa z hlediska dopravní bezpečnosti považují místní obyvatelé zejména křižovatky propojující řešené území s ulicí Zenklova. Nejhůře hodnoceným místem je křižovatka Zenklova/Krejčího/Primátorská/Nad Košinkou, obzvláště z pohledu bezpečnosti chodců.
Negativně byl hodnocen i stav povrchů v ulicích. Například v horní části ulice Primátorská si místní stěžují na nerovný a hlučný povrch vozovky z žulových kostek a převážně by přivítali nahrazení žulové dlažby asfaltem.
Častým tématem bylo i parkování. Rezidenti v současné době parkují i na chodnících nebo v křižovatkách, což snižuje přehlednost provozu a vytvářejí se tak potenciálně rizikové situace. Většina dotázaných na veřejných setkáních uvítala informaci o brzkém zavedení zón placeného stání, které by měly být v této oblasti vyznačeny přibližně v polovině roku 2024. Parkovací zóny pomohou v řešení i dalších podnětů od občanů, například se díky nim zlepší rozhledy před přechody, kde nebude parkování legalizováno.
Na setkáních se řešila i kvalita veřejných prostranství, například možnost umístit do některých ulic stromořadí či jinou formou zvelebit pobytový prostor náměstíček a chodníků. Po prověření sítí technického vybavení pod povrchem (podzemní kabely, potrubí apod.) budou i návrhy na umístění zeleně součástí dopravně-urbanistické studie.
Na realizovanou participaci navazují tyto kroky:
- zpracování dopravní studie,
- výstupy z dopravní studie budou dále řešeny s Magistrátem hl. m. Prahy (MHMP), aby vyznačil nové přechody, udělal bezbariérové úpravy, vyměnil kočičí hlavy v Primátorské za asfalt atd.,
- vyznačení parkovacích zón v průběhu roku 2024,
- odbor dopravy Úřadu MČ Praha 8 se bude zabývat dalšími konkrétními podněty, které z participace vyplynuly,
- Praha 8 bude i nadále s MHMP řešit zprůjezdnění ulice Zenklova a tramvajovou zastávku U Kříže.
S kompletním shrnutím podnětů z plánovacích setkání se můžete seznámit v příloze aktuality ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV